Compartir

El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport va publicar aquest dimarts les característiques i criteris que regiran l'avaluació final d'ESO en el curs 2017-2018, que un any més no serà necessària per obtenir el títol .

Segons l'ordre recollida avui al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE ), la prova mantindrà el caràcter diagnòstic i mostral establert en Reial decret Llei 5 / 2016 , que va suspendre els efectes acadèmics que preveu la Lomce fins a arribar a un Pacte d'Estat educatiu, que actualment es negocia al Congrés.

el text fixa els estàndards i criteris d'avaluació, el pes relatiu de les diferents matèries, els temps i el tipus de preguntes. Les proves es contextualitzaran en entorns propers a la vida de l'alumnat, és a dir, en situacions personals, familiars, escolars i socials, i també en entorns científics i humanístics.

Es realitzaran durant quatre dies al últim trimestre lectiu del curs 2017/2018 (abril, maig i juny de 2018) . No obstant això, les comunitats autònomes amb llengua cooficial podran disposar d'un dia més.

La principal novetat d'aquest curs consisteix a possibilitar la realització d'exàmens a l'abril, en funció de les necessitats organitzatives de les comunitats autònomes.

els informes de resultats permetran a les administracions educatives conèixer els resultats acadèmics dels seus alumnes i centres i contextualitzar-amb factors com la taxa de repetició, l'absentisme escolar, el grau de satisfacció de l'alumnat, circumstàncies socioeconòmiques i socioculturals del context, temps dedicat a deures a casa o utilització de mitjans tecnològics, entre d'altres dades a tenir en compte per avaluar el sistema educatiu.