Quantcast

Les multes de trànsit tindran un format més comprensible a partir de febrer

Les multes de trànsit que imposin la Policia Municipal de Madrid o els radars tindran un format més comprensile a partir del mes de febrer, en el que és un avanç de l'anomenat Projecte Comunicació Clara, que aspira a facilitar als ciutadans la comprensió de totes les notificacions que enviï l'Ajuntament.

Així ho ha anunciat en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern la delegada de Medi Ambient i Mobilitat, Inés Sabanés, que va explicar que es va acordar amb el seu homòleg de participació Ciutadana, Transparència i Govern Obert, Pablo Soto, també present a la roda, que les multes, que generen dos milions de notificacions a l'any, eren una parcel·la ideal per provar el projecte Comunicació Clara.

Així, va dir que des de febrer de l'any passat la Direcció general de Gestió i Vigilància de la Circulació va col·laborar amb la de Transparència i Atencion al Ciutadà per dissenyar un nou model de l'imprès 9.1.1, el de notificació de mu ltas, que alleugera el llenguatge, inclou més imatges i canvia la capçalera 'Notificació de denúncia i incoación d'expedient sancionador' pel de 'Denúncia per infracció de circulació. Multa '. A més, dóna més visibilitat a la possibilitat de pagament voluntari amb descompte de la meitat de l'import, a la qual va assegurar que ja s'acullen més de la meitat dels multats, enfront del 12% que ho feia el 2005.

< p> Soto va comentar sobre el projecte en general que va ser "impulsat directament per l'alcaldessa", Manuela Carmena, que han participat els serviicios jurídics, la gerència, la coordinació d'Alcaldia i l'Àrea de Desenvolupament Urbà Sostenible a més de la seva i de la de Sabanés, i que ha comptat amb la col·laboració de la Fundació de l'Espanyol Urgent, Fundéu, en la millora del llenguatge, i de l'entitat Prodigiós Volcà en el disseny.

Va ??explicar també que, en una enquesta interna entre 1.100 funcionaris municipals, més de la meitat van contestar que la llegibilitat en la comunicació havia de millorar-se i que en alguna ocasió algun ciutadà els havia expressat queixes al respecte.

Comentarios de Facebook