Compartir

Aquestes dades inclouen els espectadors de la categoria de 'convidats' que ha començat a comptabilitzar Kantar Media. Sense ells, l'audiència va ser de 6.207.000 i 63,7%, per sobre de la de 2016, any en què el discurs nadalenc del monarca va caure al seu mínim històric: 5.822.000 i un 57,6%.

l'al·locució real, la quarta nadalenca de Felip VI, va ser emesa en directe per 27 cadenes.

la cadena que va registrar una audiència mitjana va ser la 1, amb 2.638.000 d'espectadors i 21 , 3% de quota, seguida de Telecinco, amb 1.331.000 d'espectadors i 10,7% de quota.

A continuació es van situar Antena 3, amb 1.267.000 d'espectadors i 10,2% de quota; La Sexta, amb 901.000 d'espectadors i 7,3% de quota, i Cuatro, amb 627.000 d'espectadors i 5,1% de quota.

El missatge va tenir major seguiment entre les dones i els majors de 45 anys . Les comunitats que van mostrar un major interès per les paraules del Rei van ser Castella i Lleó (81,0%), Galícia (79,6%) i Comunitat Valenciana (74,8%). Les menors quotes les van marcar Catalunya (38,8% i el País Basc (45,5%).

L'anterior missatge televisat del Rei va ser el passat 3 d'octubre, amb motiu de la crisi catalana. En aquesta ocasió, l'emissió simultània per 30 cadenes va arribar als 12.480.000 de persones i un 77,0% de 'share'.