Compartir

El gestor d'infraestructures ferroviàries Adif va explicar aquest dijous que a l'espera de les conclusions definitives de la investigació interna pel accident del tren de mitja distància ocorregut ahir a Sevilla , les dades conegudes apunten que una" gran avinguda d'aigua va inundar la llera i va descalçar la via en el punt on es va produir el descarrilament ".

" Aquesta és la primera vegada, des de la seva posada en servei fa 26 anys, que en el tram de l'accident les precipitacions meteorològiques provoquen una incidència similar a la infraestructura ", exposar Adif en un comunicat.

a més, Adif ha defensat que fins al moment del descarrilament va garantir els reconeixements de via estipulats en el 'Manual de Prevenció i Gestió d'Incidències' de la companyia, "complint els protocols segons la classificació de risc de la zona i les a lertas rebudes "per l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

L'empresa pública va afegir que" continuarà en els pròxims dies amb les investigacions obertes internament per aclarir les causes del descarrilament, un procés que, com en qualsevol accident, requereix d'un complex anàlisi ".

tREBALLS A lA VIA

els serveis tècnics d'Adif van iniciar ahir, dimecres, els primers treballs per reposar la via afectada per la crescuda "imprevista" del riu Guadaira i restablir els serveis de circulació ferroviària en la línia que uneix Màlaga i Sevilla.

els treballs per restablir la circulació, han indicat, s'han centrat des de primeres hores en la consolidació del terreny afectat per les pluges, tant en la via com en els camins d'accés, perquè puguin actuar els vehicles d'obra i els dos trens taller enviats a la zona, un per cada costat.

en el punt on els danys són grans, serà necessària l'actua ció d'un tren de balast i, posteriorment, d'una batedora que ha estat igualment enviada al lloc. De moment, ha assenyalat l'empresa, no hi ha una previsió per al restabliment del trànsit ferroviari.

En paral·lel, Adif va emprendre els treballs d'investigació per aclarir les causes del descarrilament del tren de mitja distància en aquesta línia, a l'altura de la localitat d'Arahal.

Adif va explicar que el tram on es va produir el descarrilament es troba en el trajecte el Sorbito-Arahal, va ser construït per la Junta d'Andalusia i posat en servei al març de 1991.