viernes, 25 septiembre 2020 21:54

Els motius pels quals el Consell de Joventut titlla de masclista l'anunci de la Loteria

Dilluns va sortir l'anunci de la Loteria de Nadal de 2017 i en menys d'una setmana ha generat gran expectació i també al mateix temps, polèmica. Al Consell de la Joventut no li ha fet cap gràcia l'espot publicitari i ha carregat contra els creadors del mateix, titllant-lo de masclista i sexista.

A través d'un comunicat a la pàgina web de l'organització, la presidenta Inmaculada García sosté, en primer lloc, que l'anunci dirigit per Alejandro Amenábar " s'allunya dels principis d'igualtat que ha de regir tot organisme públic ".

D'altra banda, en el missatge l'entitat deixa explícit que el personatge femení és una dona " silenciada i sense autonomia o control de la seva vida que veu en el masculí al seu salvador , la protecció, l'amor romàntic i les relacions tòxiques que pateixen moltes persones joves ".

Un altre dels motius d'aquest rebuig per part d'aquest Consell és el protagonisme que té la dona, considerada com" o < b> n fidel reflex dels cànons de bellesa normatius que marca la publicitat heteropatriarcal dels nostres dies ".

pel proper any, des del CJE han remès un missatge per carta al responsable de l'espot publicitari de la loteria nadalenca que tingui més en compte els valors de diversitat perquè pugui servir d'eina per transmetre valors.