Compartir

Els consumidors espanyols gastaran de mitjana uns 633 euros aquestes properes Nadal . Amb aquesta xifra, i segons l'informe realitzat per la consultora Deloitte, Espanya és el país enquestat amb el major despesa nadalenca, seguit del Regne Unit (614 euros) i Itàlia (529 euros), per sobre de la mitjana dels països europeus estudiats (445 euros).

Segons l'estudi, aquest augment de la despesa es basarà en l'increment de les partides destinades a regals, alimentació, viatges, oci, la despesa en línia, i la consolidació del mes de novembre com alternativa a les compres. Així, els regals seran la partida a la qual major despesa destinaran les llars (uns 252 euros, el 40% del pressupost), seguits de l'alimentació (195 euros, 31 %) i els viatges (106 euros, 17%).

Per Deloitte, aquest increment també se sustenta en el major optimisme dels consumidors espanyols. En aquest sentit, l'estudi reflecteix que el 78% dels consumidors espanyols consideren que la situació econòmica d'Espanya és estable o ha millorat durant 2017, per sobre de la mitjana europea, el 62%.

VOLEM DINERS PERÒ NO HO REGALEM

Pel que fa als productes més regalats , Deloitte assenyala la roba , llibres , perfums i cosmètics , al costat del diners en efectiu , com els principals regals. Pel que fa als regals per als més joves, destaquen els joguines educatives i de construcció en el cas dels més petits, i els videojocs en el dels adolescents.

Cal destacar que els diners en efectiu ocupa la quarta posició entre el que més es regalarà quan és el regal més desitjat per sisè any consecutiu. Per sexe, les dones prefereixen que els regalin roba i calçat, diners i llibres, mentre que els homes prefereixen diners, viatges i roba i sabates.

MAJOR DESPESA AL NOVEMBRE

Sobre el calendari de compres nadalenques, la primera quinzena de desembre serà el període amb la major activitat amb un 33%, seguida novembre (31%) i del 16 al 24 de desembre ( 18%). Segons Bruno Rodríguez, soci de Deloitte, l'augment de quota de novembre es deu a la major consolidació any a any de períodes especials d'ofertes com el ' Black Friday '. < / p>

El Black Friday, una de les dates preferides pels espanyols per a les compres de Nadal # ConsumoNavideño pic.twitter.com/jrf1wXT0Qy

& mdash; Deloitte Espanya (@Deloitte_ES) 15 novembre 2017

< p>

D'altra banda, l'estudi reflecteix una major preferència dels espanyols per la compra a botigues física s, tot i que el pes de les compres en línia, especialment de botigues en línia sense presència física, és cada vegada més gran. Així, els grans magatzems són la primera opció com a lloc per a la compra (54%), seguits per les cadenes especialitzades (45%), els supermercats i hipermercats (42%) i el comerç tradicional (36%).

En aquest sentit, Victòria Larroy, sòcia de Deloitte, ha assenyalat que "el consumidor està demandant la integració dels canals de compra, de manera que els operadors han d'oferir portals i 'apps' que permetin al consumidor aconseguir els seus productes de manera ràpida i còmoda o buscaran altres alternatives ".