Compartir

Les càmeres estan situades en pòrtics o pals i són les 50 primeres en marxa d'un total de 227 que té previst implantar la DGT, el 60% d'elles ubicades a carreteres convencionals, que són les que registren la major accidentalitat i sinistralitat , i el 40% restant en autopistes i autovies.

Aquesta és una de les mesures urgents presentades el passat 31 de gener pel ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, al Congrés dels Diputats per tal de reduir la sinistralitat i augmentar la seguretat a les vies.

Aquestes 50 càmeres van començar a funcionar fa dos mesos i Trànsit ha enviat en aquest temps una carta informativa als conductors dels vehicles que han estat 'caçats' sense portar posat el cinturó de seguretat. A partir d'aquest dissabte la DGT denunciarà els infractors.

El director general de Trànsit, Gregorio Serrano, va indicar en un comunicat que "aquests dos mesos han servit perquè els ciutadans coneguin que disposem d'aquests instruments que capten de forma telemàtica la imatge i han pogut conèixer on estan col·locades les càmeres, ja que la seva ubicació és pública i es pot consultar al web de la DGT ".

" l'objectiu no és altre que salvar vides perquè cada any al voltant de 200 morts viatgen sense fer ús del cinturó de seguretat, dispositiu que redueix a la meitat el risc de mort ", va assegurar.

En els dos últims mesos, la DGT ha enviat 331 cartes informatives a els conductors que han estat captats sense cinturó gràcies a fotografies que no ofereixen cap dubte sobre el no ús d'aquest dispositiu de seguretat. La denúncia suposa 200 euros de multa i la detracció de tres punts.

TRACTAMENT DE LES IMATGES

D'altra banda, la DGT va afirmar que les imatges captades per les càmeres estan sotmeses a "un sever control de qualitat", que són enviades diàriament al Centre de Tractament de Denúncies Automatitzades, on en un primer moment un programari dissenyat específicament per a això revisa cadascuna de les fotografies, monitoritzant automàticament mitjançant tècniques de visió artificial l'ús del cinturó de seguretat per part del conductor. El mateix programari descarta les fotografies en què detecti que el conductor sí fa servir el cinturó de seguretat.

Les imatges en què el programari no identifica el cinturó de seguretat passen a ser revisades manualment per dos operadors que descarten les fotografies sobre les quals pogués existir algun dubte sobre l'ús d'aquest dispositiu.

Després del visionat manual que es realitza al Centre de Tractament de Denúncies Automatitzades, la imatge arriba a la direcció provincial de Trànsit corresponent, on es torna a comprovar manualment que el conductor va sense cinturó per posteriorment iniciar el convenient procediment sancionador.

el titular del vehicle rebrà al seu domicili un requeriment perquè identifiqui al conductor que apareix en les fotografies que se li s'adjunten. En cas que en la fotografia aparegui un copilot, es procedeix a pixelar la cara per aquesta persona no sigui identificada.

Un cop identificat el conductor, es procedeix a l'enviament de la denúncia, que suposa una multa econòmica de 200 euros i la detracció de tres punts. En el cas que el titular no identifiqui la persona que condueix, Trànsit generarà un nou expedient sancionador per no identificar el conductor. L'incompliment del deure d'identificar és una infracció molt greu la multa és el triple de la prevista per a la infracció original que la va motivar, és a dir, 600 euros.

227 CÀMERES < / p>

Aquestes 50 càmeres són les primeres a funcionar, ja que progressivament entraran en funcionament la resta fins a un total de 227, en què també s'iniciarà el termini informatiu de dos mesos previ a la denúncia.

el 60% de les càmeres estan ubicades en vies convencionals, que són les que registren major accidentalitat i sinistralitat, i el 40% restants en vies d'alta ocupació.

Malgrat que les càmeres només capten al conductor del vehicle, Trànsit va recordar l'obligació i la importància que "tots els ocupants del vehicle portin perfectament posat el cinturó de seguretat o el sistema de retenció corresponent".