Compartir

La capital està plena de vida. Això és així. Per la Gran Via, aquests dies, comença a veure un mar de gent que sembla que no toquin el terra. Tot va a més quan els llums de Nadal il·luminen la ciutat. Llavors, per als que hi viuen, no cap una altra opció que buscar altres botigues a Madrid , en centres comercials, més allunyades del bullici de la Gran Via, de la poblada Puerta del Sol i de la cua de Donya Manolita.

I és que Madrid atrau sempre multitud de turistes. Entre els que van a veure el Musical del Rei Lleó, que porta ja més de 6 anys cantant Hakuna Matata en aquesta artèria de la capital, els que van a les exposicions delos museus de la ciutat fins als que van només per anar de botigues i passejar-se pel barri de Salamanca o els autobusos de asiàtics a Las Rozas Village.

la veritat és que, pel que fa comença el Black Friday – que ja dura una setmana i no un sol dia -es comença a escoltar aquesta frase de:" jo al centre no torno fins després de les festes ". I dit i fet. Caldria realitzar un estudi sobre on compren els madrilenys des del Black Friday fins després dels Reis i preguntar la procedència o el codi postal (molt de comerços) a totes aquestes formigues que es veuen passejar per la Gran Via.

< p style = "color: rgb (34, 34, 34); font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"> Els centres comercials van començar el seu camí ja fa molts anys. L'Associació Espanyola de Centres i Parcs Comercials el defineix bé en el seu ordre cronològic. Tot va començar a principis dels 80, fins i tot abans, quan aquests centres giraven al voltant de grans hipermercats, com PRYCA i CONTINENT, que una gran part de la població recordarà amb nostàlgia i afecte. D'això, a l'actualitat, ha plogut molt.

a Madrid, la VAGUADA i Parquesur van ser els pioners, sobretot el primer, ubicat a Madrid capital, atreia a multitud de curiosos. Avui, segons les dades d'aquesta Associació, els centres comercials representen més de 15 milions i mig de m2, arribant a superar la xifra dels 546.

Aquesta forma d'anar de botigues que es va popularitzar a meitat dels 90, té grans avantatges, fins i tot, a nivell mediambiental. Anar a un únic lloc on realitzar les compres del supermercat – normalment, en tots els centres comercials sol haver un supermercat -, fer shopping i aturar-se a dinar en un restaurant, sens dubte, evita una sèrie d'emissions a l'atmosfera de CO2 si els desplaçaments es realitzen amb vehicle privat individualment, local per local.

Aquest és un benefici per a tota societat, però a nivell individual, els centres comercials s'alcen com l'alternativa preferida per a molts madrilenys a l'hora de realitzar les seves compres nadalenques, evitant així haver d'anar de botiga en botiga, de carrer en carrer , al centre, sortejant persones. No obstant això, si hi ha alguna cosa que supera amb escreix aquesta preferència i resulta més còmoda per als consumidors, és el comerç electrònic. Internet està revolucionant la forma de comprar, marcant una nova era en els centres comercials ia les botigues, que lluiten per diferenciar-se i convertir-se en espais més experiencials, gairebé com el musical del Rei Lleó.