Compartir

Frases tan comuns com "no com fruita perquè em fa mandra pelar-" o "jo només la prenc si me la donen preparada" desapareixeran del nostre vocabulari ja que el més indicat per minimitzar la pèrdua de fibra i vitamines és aprofitar les capes i fulles exteriors d'aquests aliments.

Segons Alejandro Cánovas, nutricionista de Barceló Montecastillo " quan peles algunes fruites i hortalisses, estàs tirant nutrients que combaten malalties i mantenen el cos i la pell funcionant adequadament ". Però, quin percentatge? Molt. Segons el nutricionista " el contingut de vitamines en la fruita descendeix des de la pell fins al centre de l'aliment . A més es perd un gran contingut de fibra al rebutjar la pell de fruites i verdures que ens ajuden a mantenir una microbiota intestinal i un sistema immunitari fort ".

En aquest sentit, moltes persones es plantegen si és segur menjar la closca d'aliments que han estat exposats directament a químics ia pesticides. no obstant això aquesta por és infundat, ja que l'Agència Espanyola de seguretat alimentària i Nutrició assenyala que ingerir fruites pelades o amb pell no és una qüestió relativa a la seguretat alimentària, ja que en tots dos casos realitzant una correcta manipulació del producte poden qualificar-se com pràctiques segures i aptes per al consumidor.

QUÈ FRUITES?

A més dels més comuns, com la poma, pera (fins i tot el cogombre) , hi ha aliments les pells mai sospecharías beneficiosa s. Un és el kiwi , segons una investigació publicada a "Food Chemistry" al delta tocoferol (vitamin E) es troba sobretot en la pell d'aquesta fruita, de manera que l'ideal és rentar-lo bé i menjar-ho sense pelar, com una poma. Un altre exemple són les albergínies , la pell conté un fitonutrient anomenat "Nasunina", un potent antioxidant que ajuda a reparar el dany cel·lular; o les patates, amb gairebé un 20% de vitamines i minerals en la seva pell, a més d'una bona aportació de fibra.

VALEN TOTS?

"Utilitza el sentit comú, si el seu exterior és dur (com el cas de la pinya o el plàtan) hauríem pelar-la, encara que podem utilitzar les seves propietats i sabor en altres plats o bullir-per aconseguir infusions.", afirma Alejandro. Si en alguns casos et resulta complicat, l'especialista recomana beure-ho en forma de smoothies, ja que permet eliminar completament la textura conservant tots els beneficis que ofereix menjar l'aliment complet.