Compartir

Sexista, escombraries masclista o desagradable són alguns dels qualificatius que ha rebut l'anunci publicitari que Audi ha emès i posteriorment, ha retirat, a la Xina, i en el qual es fa un tracte denigrant de la dona. La companyia alemanya ha demanat perdó davant de les crítiques rebudes dins i fora del gegant asiàtic.

L'anunci presenta un casament d'una parella asiàtica, en la qual els nuvis es troben davant el sacerdot, en un altar, i davant la severa mirada de la sogra que s'acosta a la núvia . És llavors quan la inspecciona, com si d'un "cavall" es tractés. Li mira darrere les orelles i les dents, abans de donar la seva aprovació. Però no acaba aquí, quan sembla que va donar la seva autorització es fixa i s'enfoquen, els pits de la jove. És llavors quan apareix un Audi vermell amb una veu que llança un missatge: "Una decisió important s'ha de prendre amb cura". La rematada arriba a continuació, quan es convida els espectadors a visitar la pàgina web dels cotxes de segona mà d'Audi.

Audi ha insistit a Twitter, en què l'anunci no reflecteix els valors de l'empresa, alhora que -Llança pilotes fora- i culpa del disseny publicitari a un soci local, a la Xina.

la polèmica està servida i les crítiques se succeeixen en Weibo, la versió xinesa de Twitter, davant la preocupació sobre els efectes que aquest incident pugui tenir. No en va, segons China Daily, Audi va vendre 589.000 vehicles l'any passat, en el gegant asiàtic.