Compartir

Les crítiques i el debat mediàtic i social en pro de la igualtat estan darrere dels canvis en els quals treballa Unipublic, de cara a l'organització de la cerimònia de premis de la Vuelta a Espanya del proper mes d'agost.

Segons han confirmat a VilaWeb Agències, es va a revisar la cerimònia de podi, de la qual es pretén “eliminar la foto típica i gairebé obligada, de dues hostesses que besen al mateix les galtes del guanyador “, alhora que es va a introduir la figura masculina. Això sí, asseguren que “no es van a prohibir els petons al pòdium”, que són propis d'una salutació o una felicitació.

Encara que falten per concretar els detalls, el que sembla decidit és que La Vuelta 2017 seguirà comptant al podi, amb 4 hostesses que van a continuar fent entrega dels mallots; i en el canvi de seqüència, se sumaran “hostes”, que ajudaran en el lliurament de trofeus i flors.

Entre les novetats d'enguany, destaca a més, la presència confirmada i permanent del que fos guanyador del Tour de França, Óscar Pereiro, com a ambaixador d'aquesta ronda espanyola. Tindrà una tasca representativa i serà l'encarregat de cordar els mallots dels guanyadors.

Publicitat sexista

La utilització sexista de la imatge de la dona no és una cosa nova i no només en la “posada en escena” de grans tornejos o competicions esportives, també i de forma molt especial en el món de la publicitat. Precisament avui, l'Agència d'Estàndards de Publicitat, del Regne Unit, ha proposat que es regulin els anuncis que reflecteixen estereotips de gènere, i com a exemples denuncien els lligats a les tasques de neteja, i les de bricolatge o arranjaments domèstics, que s'adjudiquen a dones i homes, respectivament. La proposta, asseguren, persegueix que la societat actual estigui millor representada.