Compartir

Davant les altes temperatures d'aquests dies el Ministeri de Sanitat espanyol recomana el següent:

-Beure aigua o líquids amb freqüència, independentment de si es té sed o no i de l'activitat física que s'està duent a terme.

-Evitar beure amb freqüència begudes amb alts continguts d'alcohol, sucre o cafeïna ja que poden provocar la pèrdua de líquid corporal.

-Els nadons, la gent gran i els nens petits són els més vulnerables a l'onada de calor. Cal prestar gran atenció a aquests grups per evitar la seva deshidratació.

-Romandre el major temps possible en llocs ben climatitzats, frescos i amb ombra. Refrescar els cabells i la cara cada vegada que sigui convenient.

-Evitar pràctiques esportives a les hores més caloroses del dia, de 12:00 a 17:00.

-Utilitzar roba lleugera, folgada i transpirable.

-No deixar ningú tancat en un vehicle estacionat, especialment a nens, gent gran o malalts crònics.

-Acudir al metge en cas de símptomes relacionats amb la calor i que es prolonguin durant més d'una hora.

-Mantenir els medicaments en un lloc fresc i amb ombra ja que la calor pot modificar els efectes o la composició dels mateixos.

-Menjar de forma lleugera (amanides, sucs, verdures, fruita…) per reposar sals perdudes per la suor.

A més, des d'Emergències 112 s'han facilitat un seguit de recomanacions a través de Twitter: