Compartir

Més presumptes draps bruts que envolten al comissari europeu espanyol, Miguel Arias-Cañete en relació a l'assumpte Acuamed. I és que, segons el diari El Mundo, l'ex 'número 3' de Santamaría, l'exministre va avalar el pagament de 40 milions a FCC contra el criteri d'Agricultura i va afirmar a l'Audiència Nacional que l'avui comissari europeu era qui contractava amb el cervell de la trama.

Així figura en la declaració de davant del jutge Eloy Velasco de Federico Ramos d'Armes, que va ser fins al gener passat nombre tres del Ministeri de Presidència i un dels homes fundamentalesde la vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría. En la seva declaració, que s'ha produït com investigat, Ramos -que va dimitir "per protegir la vicepresidenta" – va ser molt clar respecte de la seva responsabilitat en la part d'Acuamed que li competeix: ell es va negar a compensar FCC després de les avaries en una dessaladora i va elevar al ministre un informe en aquest sentit .

Què va passar llavors? Segons la declaració de Rams d'Armes, exsecretari d'Estat de Medi Ambient, Arias Cañete va decidir en contra del seu criteri. Què va suposar? Arcadi Mateos, presumpte capitost de la trama que cobrava mossegades milionàries a canvi de contractes a l'empresa pública Acuamed, va proposar arribar a un acord amb FCC en el cas de la dessaladora de Baix Almanzora, i va ser el ministre qui va validar aquesta decisió.

Segons Ramos, ara al Tribunal Suprem com a advocat de l'Estat, existia una estreta relació de Mateos amb Cañete. Tant que malgrat que tant ell mateix com la directora general de l'Aigua, Liana Ardiles, volien rellevar Mateos a la presidència de l'empresa pública Acuamed, un lloc al qual va arribar a proposta de l'exministre Cañete. Després d'aquestes 'tensions' va arribar el r va elevar d'Ardiles, suposadament segons el declarant per protegir Mateos.

Així les coses, pel que fa a la solució del conflicte de la dessaladora de Baix Almanzora, l'exministre i ara comissari europeu de Medi Ambient es va alinear amb Mateos, amb qui despatxava habitualment i va ordenar al secretari de Medi Ambient demanar un informe a l'Advocacia General de l'Estat per arribar a l'acord que, segons la UCO i el jutge Velasco, beneficiava il·legalment a l'empresa FCC . I és que segons Ramos d'Armes, d'haver-se resolt el contracte com ell va proposar, FCC hauria patit una prohibició de dos anys per a contractar amb l'Administració.