Compartir

El fiscal assignat a l'anomenat cas Alvia , Antonio Roma, demana per a l'únic imputat, el maquinista Francisco José Garzón Amo , una pena de quatre anys de presó i, en l'àmbit estricte de la responsabilitat civil, que indemnitzi els afectats per un import de 42.898.962 milions.

L'escrit d'acusació, que avui es ha presentat davant el jutjat d'instrucció número 3 de Santiago , contempla la sol·licitud d'obertura de judici oral contra l'acusat, a qui es considera autor de 80 delictes d'homicidi per imprudència greu professional i 144 delictes de lesions .

El Ministeri Públic demanda així mateix per Garzón Amo , que manejava el tren que el 24 juliol 2013 va descarrilar a l'altura del compostel·là barri de Angrois, la inhabilitació especial per a la professió de maquinista de ferrocarrils per un període de sis anys.

L'acusat presta els seus serveis laborals per a Renfe des del 2 de desembre de 1982, fins a l'actualitat -encara que ja no conduce-, i va obtenir la categoria professional de maquinista cap de tren en l'àrea de llarga distància el 19 de desembre del 2010.

A l'apartat de responsabilitat civil, per mort, lesions i danys, el fiscal Antonio Roma sol·licita la indemnització esmentada, i amb responsabilitat civil directa de la companyia asseguradora, QBE Insurance, i amb responsabilitat subsidiària de Renfe Operadora.

El Ministeri Públic apunta que amb caràcter previ al tram en el qual aquest comboi hauria d'haver vist reduïda la seva velocitat, < strong> Garzón Amo va mantenir una "conversa extensa i relativa a una circumstància que no implicava urgència" de 100 segons, atenent una trucada de l'interventor de bord, Antonio Martín Marugán.

Es posa de manifest, així mateix, que en els voltants de A Grandeira , on es va produir l'accident, Garzón Amo havia de "concentrar la seva atenció" per tractar-se del final de la línia i per la reducció de velocitat, alguna cosa no fet a suposat "menyscapte de les mínimes regles d'atenció i professionals" que són exigibles.

El jutge Andreu Llac va donar per conclosa la instrucció d'aquesta causa amb un únic imputat, Garzón Amo , i amb l'excés de velocitat com a motiu d'aquest sinistre, independentment que la seguretat pogués ser millor, cosa que no es considera objecte de depuració en l'àmbit penal.

Abans, hi va haver exoneracions de membres del consell d'administració del gestor ferroviari Adif i de diferents responsables de la seguretat en la circulació.