Compartir

Que el ciutadà pugui saber al moment com estan les seves sol·licituds i demandes formalitzades a l'administració general de forma més ràpida i àgil que fins ara, a través de les noves tecnologies. Aquest és un dels objectius que persegueix el nou Model de Gestió de l'Expedient i Document Electrònic (MGEDE) que aquest divendres al matí han presentat conjuntament la ministra de la Funció Pública i Reforma de l'Administració, Eva Descarrega, i la cap d'àrea d'Arxius i Documents, Susanna Vela.

Aquest nou sistema, que té un cost global proper als 220.000 euros comptant el nou programari de gestió documental i formacions, també impulsarà una reforma de l'administració a nivell intern per simplificar els professos i millorar el funcionament. “Tenir la documentació molt més controlada permet una gestió interna més senzilla i disciplinen els processos”, ha defensat Vela. Garantir una gestió eficient dels documents i expedients electrònics durant tot el seu cicle de vida, des de la seva generació, captura o incorporació al sistema de gestió documental fins a la seva disposició final, fins a la seva eliminació o conservació permanent.

Malgrat que aquest procés de reforma és dens i lent, Vela s'ha aventurat a avançar que els primers resultats es podrien veure d'aquí a dos anys, però també ha recordat que altres països, com Estònia, va començar la reforma al 1991 i no la va finalitzar fins al 2005. Per tal de materialitzar el canvi i fer-ne un seguiment exhaustiu es crearan dues comissions, la directiva de gestió documental i la de treball. “La reforma cerca també la sostenibilitat i reduir paper, aprofitar els recursos, un millor accés a la informació i que les noves tecnologies permetin fer un salt qualitatiu”, ha destacat Descarrega.