Compartir

En la nova categoria de joves universitaris, en la qual s'han presentat dos reportatges escrits i un de fotogràfic, el jurat ha optat per premiar aquest darrer, de Margot Llobera i amb el títol 'Vivint el Dakar', sobre el dia a dia en un equip participant al ral·li. La Margot és estudiant de quart d'enginyeria però també corredora d'Enduro, i enguany va viatjar al Dakar d'assistent de l'equip Himoinsa.

En aquesta categoria han quedat com a finalistes Sebastià Mijares, amb el reportatge escrit 'Tots representats'' i Maria Gómez amb l'article 'La versatilitat de l'educació'.

Pel que fa als estudiants de batxillerat i formació professional, s'han presentat set reportatges escrits, i el guanyador ha estat 'El Cor de Rock d'Andorra és tot passió', una entrevista amb els impulsors d'aquesta coral, a càrrec d'Olga Montes, estudiant de segon curs del Diploma d'Ensenyament Professional sociosanitari. Montes, que vol ser infermera, ha explicat que ha tractat aquest tema perquè ella forma part del cor i el considera un projecte molt innovador.

Els finalistes d'aquesta categoria han estat 'La petjada ecològica, una lliçó per a la consciència', de Bàrbara Silva; 'El hip-hop a Andorra', de Patrícia Pérez-Pastor de Menezes; 'El terrorisme: origen, actualitat i futur', de Facundo C. Lilli; 'Pantalles; amigues i enemigues', de Marina Bonfill; 'Addiccions i adolescència', d'Iririna Oliva, i 'L'art a l'Andorra actual', de Laia Guerrero.

En la categoria de reportatge audiovisual, el treball guanyador ha estat el 'El Dia internacional de la ela geminada', elaborat per Marc Pérez i Celia Etxarte, alumnes de segon de batxillerat científic a l'escola andorrana. Pérez ha explicat que el tema va sorgir de la seva professora de català, Maria Cucurull, i que inicialment era un projecte de l'assignatura però que es van anar engrescant i finalment van decidir presentar el treball al premi.

Els altres dos finalistes d'aquesta categoria han estat 'La importància dels sentits', de Nerea Vieitez Diéguez, i 'Ordino', d'Àlvaro Caldeiro.

Finalment, en la categoria de reportatge fotogràfic, on s'han presentat dos treballs, s'ha donat un accèssit a 'Mirades', de Nerea Vieitez Diéguez, estudiant de segon de batxillerat científic al col·legi Sant Ermengol. L'altre treball a concurs era 'L'or blanc', de Verònica Lima Cavalaria.

La guanyadora de la categoria d'estudiants universitaris ha estat premiada amb un viatge a Praga per a dues persones, mentre que els guanyadors de les categories de reportatge escrit i audiovisual han estat obsequiats amb un Ipad. L'accèssit en la categoria de reportatge fotogràfic ha rebut un lot de llibres sobre fotografia.

L'acte ha comptat amb la presència del ministre d'Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, que s'ha mostrat satisfet de l'alta participació i de la qualitat dels treballs. El ministre valora positivament que el premi incentivi la generació de vocacions en periodisme o, com a mínim, apropar els joves a aquesta professió, que ha qualificat de molt complicada. Jover ha recordat que els mitjans de comunicació tenen la responsabilitat d'objectivar els fets i tenir l'esperit crític necessari, i ha aprofitat per lamentar la poca rigorositat d'alguns “pseudomitjans digitals, que l'únic que fan és contaminar o intentar influenciar la realitat que tenim al país”.

El jurat del Premi Jove Periodista 2018 està format per professionals dels diferents mitjans de comunicació del país: Xavier Mujal, director de RTVA; Arnau Colominas, director d'El Periòdic d'Andorra; Noemí Rodríguez, directora d'estratègia i comunicació de Cadena Pirenaica; Ester Pons, cap de continguts de Ràdio Ser Principat d'Andorra; i Marta Tort, coordinadora de l'ARA Andorra; així com per la responsable de comunicació d'Andbank, Meritxell Roca, i pel director general de la Fundació Valentí Claverol, David Claverol.

El Premi Jove Periodista és un guardó creat sota el paraigua dels Premis ARA de Periodisme i que compta amb el patrocini d'Andbank, Molines Patrimonis, Reig Capital Group, Viatges Pyrenées, la Fundació Valentí Claverol i ST, en col·laboració amb el ministeri d'Educació i Ensenyament Superior.