Compartir

Telecinco ha estat el 2017 la cadena més vista per sisè any consecutiu, amb el 13,4% de quota, l'índex històric de lideratge més baix des que es van començar a mesurar les audiències el 1992, segons l'últim informe anual de Barlovento Comunicació sobre dades de Kantar Media.

amb un descens de 1,1 punts respecte a 2016, Telecinco ha revalidat el tron ??de l'audiència per davant d'Antena 3, que es queda amb el 12,3% del 'share', el que suposa una baixada de 0,5% respecte a l'any anterior. L'1 de TVE ocupa de nou la tercera plaça, amb una millora d'audiència de dues dècimes, i es col·loca en el 10,3%, el seu millor dada des de 2012.

Les tres grans cadenes, Telecinco, antena 3 i la 1, han acaparat aquest any el 36% del total, el que significa una minva de 1,3 punts en comparació amb 2016 i el mínim històric anual d'un trio que el 1994 congregava al 72,4% del pastís de l'audiència a Espanya.

laSexta perd quatre dècimes, fins al 6,7%, i Cuatro es deixa tres dècimes i es queda amb el 6,2% de 'share'. Per la seva banda, les autonòmiques associades a la Forta milloren la seva mitjana anual en sumar el 7,6%, dues dècimes més que l'any passat. Destaca la pujada de tres dècimes de la catalana TV3, fins 11,7%; Canal Sud guanya set dècimes, fins al 9,3%.

En aquest 2017, s'han registrat màxims d'audiència Energy (2,0%), el canal 24 Hores (1,0%), Atreseries ( 1,1%), DKISS (0,9%), BeMad TV (0,6%), Reial Madrid HD (0,4%) i GOL (1,0%). La televisió de pagament va registrar aquest any el seu millor dada històrica (22,3%), amb gairebé 6,1 milions de llars que ja tenen aquesta oferta.

El 2017, la mitjana de consum diari de televisió ha estat de 240 minuts (lineal + diferit), 7 minuts més que l'any anterior, gràcies a la suma del concepte "convidats" (espectadors no residents a la llar) que mesura Kantar Media des del març passat, i que trenca amb la tendència del descens del consum televisiu diari, que va començar el 2013.

els mesos de gener i desembre han estat els de major consum, amb una mitjana de 255 minuts respectivament (sempre sumant tots els conceptes de lineal + diferit + convidats).

Les dones (255 ') i els individus de més de 64 anys (362') són els que més temps dediquen al mitjà televisiu. Per regions, les que més temps dediquen a veure la televisió són València i Castella-la Manxa i les que menys, Balears i País Basc.

De nou aquest any, el futbol ha copat les emissions més vistes. El rècord se l'emporta la pròrroga del Reial Madrid-Bayern de Champions League, emesa per Antena 3 el 18 d'abril de 2017, amb 10 milions d'espectadors i un 46,7% de quota.