Compartir

Millorar la coordinació entre el departament de Prevenció Extinció d’Incendis i Salvaments i el Servei Urgent Mèdic (SUM), així com també afavorir l'entesa entre els treballadors dels dominis esquiables en l’atenció dels accidents de muntanya. Amb aquest principal objectiu el consell de ministres ha aprovat, aquest dimecres, el nou protocol d’actuació conjunta en muntanya i en zona no urbana dels dos departaments.

El text aprovat preveu els casos en què ha d’actuar el Grup de Rescat de Muntanya (GRM) i aquells en què ho ha de fer el SUM. Així, sempre que es produeixi un accident en què ha d’actuar el GRM, cal alertar al Control Central Operatiu, que activarà el GRM i coordinarà la trucada amb els diferents actors implicats.

En el cas d’accidents dins d’un domini esquiable, els treballadors de pistes alertaran el SUM quan l’helicòpter pugui aterrar, i alertaran el GRM quan no ho pugui fer, perquè el SUM faci l’evacuació i valori la necessitat de requerir a l’equip mèdic del SUM. Per als accidents fora d’un domini esquiable, el GRM valorarà la necessitat d’un equip mèdic del SUM contactant amb el Centre Regulador del SUM, per despatxar el SUM aeri. 

Nova quota general de residència i treball 

El consell de ministres també ha servit per donar llum verda a una nova quota d’autoritzacions de residència i treball per compte propi, amb un contingent total de 250 permisos. Aquesta convocatòria es fa necessària després que les darreres 250 autoritzacions previstes en la quota aprovada el mes de juny, gairebé s’hagin esgotat. Així, la voluntat del Govern és continuar fomentant la inversió estrangera, i és en aquest sentit que es feia necessari aprovar una nova quota de més, segons apunta l'executiu en un comunicat.