viernes, 25 septiembre 2020 21:30

Creen un xat per donar resposta immediata als menors que necessiten ajuda

La Fundació ANAR ha desenvolupat un xat amb la col·laboració de la Fundació Bancària 'la Caixa' i el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat per donar resposta immediata als nens, nenes i adolescents amb qualsevol tipus de problema quan es trobin en dificultats o en situació de risc.

La presentació d'aquest xat ANAR, que estarà disponible des d'aquest dijous a la pàgina web de la fundació i que comptarà en els propers dies amb una 'app' mòbil, va tenir lloc a Caixa Fòrum Madrid i va comptar amb la participació de la presidenta de la Fundació ANAR, Silvia Moroder; el director general de la Fundació Bancària 'la Caixa', Jaume Giró; la directora general de Serveis per a la Família i la Infància, Maria del Pilar Gonzálvez, i el director de Programes de la Fundació ANAR, Benjamí Ballesteros.

Aquest Xat ANAR, que estarà operatiu els 365 dies de l'any de 16.00 hores a 24.00 hores, posarà en contacte a joves que estiguin patint amb un equip de psicòlegs de la Fundació ANAR que buscaran orientar per solucionar la problemàtica en la qual es veuen immersos i que podran també derivar el cas als departaments jurídic i social, si la situació ho requereix i en cas que fos necessària una intervenció urgent es traslladarà finalment el cas a les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat perquè intervinguin.

Sempre hem tingut molt clar que havíem de ser on són ells i ara és el txat“, va explicar Mordoder, que ha posat èmfasi que aquesta eina era “una necessitat” per als nens i joves en situacions de risc, ja que “és el mitjà en el qual estan immersos” i fan servir principalment els seus telèfons per xatejar i no per trucar.

En aquest sentit, Gonzálvez va afirmar que gràcies a aquest xat “sortiran a la llum més situacions de conflicte greus de preadolescents i adolescents” i es va mostrar “encantada” de “comprobar com la societat continua volent protegir els menors“, el quals, “són els més vulnerables de la societat i els que més necessitem atendre“.

per la seva banda, Giró ha lamentat que” les noves tecnologies han portat noves formes de maltractament infantil “, com per exemple “ el 'ciberbullying', la pornografia infantil o l'assetjament en xarxes socials “, però va defensar que aquesta iniciativa ha estat capaç de demostrar que a part de que les noves tecnologies han afegit “noves formes de violència “, també suposen una “ oportunitat “per lluitar contra elles.

” ÚTIL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE “

Durant la seva intervenció, Ballesteros va explicar el funcionament d'aquesta eina que serà “ gratuïta des de qualsevol racó d'Espanya ” i que “ per protegir el menor de l'agressor ” en cas de ser descobert, compta amb una tecnologia que esborra el text del xat de l'adolescent a partir de la tercera línia de conversa , així com amb un disseny neutre i una icona que no fa referència a una línia d'ajuda.

En aquesta línia, va agrair la presència de la delegada del Govern per a la violència de Gènere, María José Ordóñez , ja que l'experiència pilot ha demostrat que és “ una eina especialment útil per a detectar situacions de violència de gènere en adolescents “.

Finalment, Ballesteros va expressar el seu desig que en un futur tots els telèfons mòbils portessin integrada des d'un primer moment aquesta 'app' , po sto que, en tenir-ho tot el món, “ facilitaria que ningú sospiti “.