Compartir

Les persones que pateixen problemes neurològics com migranyes o epilèpsia, poden patir un agreujament transitori dels símptomes, ia les que habitualment tenen dificultats per conciliar o mantenir el son els costa més acostumar-se al canvi.

El efecte del canvi d'horari, en gran mesura ve motivat pels comentaris que sorgeixen entre la gent, per pensar que per aquest canvi d'horari estaran més cansats, quan simplement és tornar a l'horari que havíem canviat prèviament a la primavera, que és el que realment pot donar més problemes.

el Dr. Carlos Egea, responsable de la Unitat de son de l'Hospital Vithas Sant Josep assenyala que els efectes sobre l'organisme en el cas de persones sanes són mínims -poden sentir-se més cansades del que és habitual, una mica desorientades o amb falta de concentració- i que, en un dia el cicle vigilia- somni sol haver-se compensat.

CONSELLS

No obstant això, des de la Unitat del Son de l'hospital recomanen un seguit de consells per adaptar-se millor al canvi d'hora i reduir al màxim les possibles molèsties i inconvenients:

1) Ajustar l'hora d'anar a dormir. "Podem començar a ajustar-la tres o quatre dies abans del canvi d'hora, amb 15 minuts cada dia, agafant després com a rutina l'anar-se'n al llit sobre la mateixa hora ", afirma el pneumòleg.

2) No prendre medicaments per dormir.

3) evitar begudes alcohòliques o excitants abans d'anar a dormir. Tampoc fumar.

4) Evitar la ingesta de cafès o tes a última hora del dia. Realitzar aquesta acció produiria una alteració en el nostre organisme, per la qual cosa ens faria més difícil agafar el son.

5) No fer exercici a última hora de la nit. el descens de temperatura és el que marca l'inici del son, i si tu fas exercici els músculs mantenen la temperatura i et costés més dormir, igual que quan fa excessiva calor.

6) Evitar menjar abundantment abans d'anar al llit, fins i tot es pot anar modificant poc a poc l'hora dels àpats, per facilitar l'adaptació a l'organisme.