viernes, 14 agosto 2020 10:46

Sofia Ellar, de la universitat al sold out a La Riviera

Fa poc més de dos anys que es va graduar a Business Admnistration i va dissenyar el germen del que seria la seva carrera musical. Poc després va publicar els seus primers vídeos a YouTube i, des de llavors, són moltes les coses que han canviat en la seva vida.

Sofia Ellar (1993, Londres) s'ha convertit en un dels fenòmens musicals més potents del panorama nacional, enderrocant prejudicis i fronteres fins a aconseguir penjar el cartell de sold out a la madrilenya sala la Riviera per tancar la gira del seu primer disc – Sis penics < / i> (2017) -.

el procés ha estat ràpid, però gradual. "Quan diem que això ha anat ràpid, des d'on comptem? ¿des del primer disc?" , ens diu ella. "Hem de tenir en compte que hi ha una etapa en què publicava les meves cançons a YouTube , que a certa gent no li interessa" .

Va ??aconseguir enamorar a joves i grans, homes i dones amb aquells curtmetratges de pla bàsic i playback amb so importat. El seu proximitat i estètica de noia normal va calar profund entre les noves generacions, que han demostrat que el seu suport no es limita al contingut en línia.

"Em sorprenen els números que tenim en venda de tiquets ", comenta en parlar del concert a la Riviera, indicant que no sempre és aquesta l'afluència als seus directes. " hem de tocar també en nuclis més petits. és amb el nostre directe amb el que transmetem aquest últim pas que ens concedeix credibilitat ".

És aquesta credibilitat la qual dota al seu projecte de tant èxit. La seva forma de donar-se a conèixer és fonamental i és que, com a bona millenial, domina a la perfecció les xarxes i les defensa com una plataforma professional. "Hi ha molts que pensen que com YouTube no paga, no és professional" , afirma amb una mica d'enuig ratificant que "hem de veure les xarxes socials com una manera d'exposar-; has de ser-hi igual que estàs en Spotify, encara que no de diners ".

Sofia és música i xarxes. Ho ha comprès a la perfecció i ha basat el seu projecte professional en totes dues. "El meu projecte és propi i autogestionat, per això necessito estar tan present en xarxes" , diu la jove, que acumula més de 115.000 seguidors a Instagram < /a>.

Es a través d'aquestes noves plataformes on manté contacte directe amb els seus fans i els convida a la interacció. És habitual veure-la en vídeos en directe xerrant amb fans o responent a missatges privats, donant-nos la raó quan parlem de proximitat i normalitat.

Molt aviat, nous treballs

< p> Durant aquests últims mesos hem conegut la cara més desenfadada de Sofia. Acostumats a la cruesa de la cançó d'autor, els seus fans han conegut una versió diferent d'una artista que no té por a canviar el seu estil.

Estiu amb Lima i sopars que acaben en gresca , que són els dos temes que ha publicat aquest estiu amb ritmes més alegres, sumen gairebé un milió i mig de reproduccions , encara que no totes les crítiques han estat positives.

"He tingut algunes crítiques per part de fans que només esperaven de mi la via de cantautor, però la meva feina no és tenir a tothom content" , ens comenta en fer un balanç de l'acollida.

Té les coses clares. Té un pla dissenyat, sap el que vol i quan ho va a executar. Ja té en ment publicar un segon treball que li suposa certa pressió. "Vull tornar a sentir coses per transmetre en cançons i per necessito deixar de girar" , diu.

Ens avança part del pla. Ens confirma que abans de Nadal publicarà un nou tema en col·laboració amb una ONG . Es dirà Desembre i intentarà, amb caràcter benèfic, conscienciar-nos a tots del cas sirià en una data especialment assenyalada.

A més, també deixa veure que el seu segon disc està més a prop del que sembla. "Tinc setze cançons preparades, quatre d'elles acabades, i puc avançar que són tristos " , afirma. No sap si ha d'incloure els tres temes esmentats en les línies anteriors ni el format que tindrà, però si sap que li acabarà de donar forma en els propers mesos.

L'expectació és real. Més de cent mil persones esperen impacients nou contingut. És el que tenim les noves generacions; precisament les xarxes han provocat que el ritme de publicació sigui frenètic .

Havien de tenir la seva part dolenta.

Artículos similares