Quantcast

La falta d'aparcament i d'un punt d'informació turística, les principals mancances de l'estació d'autobusos

L'Estació Nacional d'Autobusos, inaugurada el 4 de maig passat, ja està plenament operativa i, llevat alguns petits aspectes, funciona “correctament” i no s'han registrat “incidències importants”, ha assegurat el cap de la instal·lació, Jaume Vidal. Ara bé, i tenint en compte tant el 'feedback' dels usuaris com dels mateixos treballadors, des de l'estació manifesten dues grans mancances, i ja han demanat al Govern que treballi per solucionar-les. Per una banda, la falta d'aparcament per a vehicles privats, un fet que complica la logística de desplaçament dels viatgers, que molt sovint van carregats amb maletes. O els ha de deixar algú que condueixi el seu propi vehicle (tampoc hi ha espai de càrrega i descàrega, tot i que aquest punt sí que està en vies de solucionar-se), o han d'anar fins a pàrquings públics que es troben lluny de l'estació (el de Govern o el del Parc Central, per exemple).

L'altra problema és la manca de personal format en turisme. Els visitants que arriben en autobús tenen dubtes sobre el país i sobre com desplaçar-se, i els demanen al personal de l'estació. Però “no tenim la preparació adequada” ni “els donem el servei adequat”, ha lamentat Vidal. Des de l'estació consideren necessari instal·lar un punt d'informació turística amb personal especialitzat per poder donar aquest servei correctament.

Pel que fa a les altres grans problemàtiques de l'estació (aquestes ja latents des que es va inaugurar), la de la línia Andorra-La Seu (que no para a l'estació) i la de poder connectar amb la instal·lació les línies de transport públic nacional, són temes que segueixen encallats i, a més, els han de solucionar directament les companyies de transport amb el Govern. Vidal confia que ara el setembre avancin les negociacions.

L'estació ha acollit aquest estiu entre 400 i 500 passatgers diaris. Vidal ha recordat que l'estiu no és el període de més afluència de viatgers d'autobús. La previsió segueix sent que, a l'hivern, s'arribi als 1.000 passatgers diaris. De moment no hi ha previstes noves línies o nous recorreguts.

L'espai de l'antiga estació, sense utilitat
La inauguració de la nova estació nacional va suposar el tancament de l'espai que fins llavors feia aquesta tasca, ubicat a l'avinguda Tarragona de la capital. Les empreses que encara hi són (tot i que ja no és punt de parada ni de sortida d'autocars) aniran marxant els propers mesos. Autocars Nadal ja ha trobat nova ubicació on posar-hi el seu taller i les oficines, a la zona de la Comella, ha informat el director general de l'empresa, Bartumeu Gabriel. D'altra banda, Gabriel també ha fet un balanç satisfactori dels primers mesos de la nova estació nacional i ha demanat paciència a l'usuari perquè es vagi acostumant al nou emplaçament, després de vint anys ubicats a l'antiga estació.

Pel que fa a la utilitat d'aquest espai de l'avinguda Tarragona, el dia de la inauguració de l'estació nacional la cònsol major de la capital, Conxita Marsol, va assegurar que l'acord amb els propietaris dels terrenys era “imminent”, i que l'objetiu inicial era fer una entrada cap al pàrquing del Parc Central, tal com reclamen els comerciants de la zona. De moment, però, ni aquest projecte ni cap altre tira endavant, ja que les negociacions entre les dues parts no han arribat a cap acord formal, han informat des del comú.

Comentarios de Facebook