Compartir

" No deixis que la realitat vaig espatllar un bon notícia " Aquestes paraules van ser pronunciades per un dels magnats de la premsa nord-americana i pare del groguisme, William Randolph Hearst .

El groguisme pot definir-se com la tendència que tenen alguns mitjans informatius de presentar les notícies destacant-ne els aspectes més cridaners encara que aquests siguin secundaris , per provocar sorpresa o escàndol, amb la intenció de vendre més exemplars . En altres paraules, "donar carnassa al poble".

Aquest cap de setmana, en una platja de Mallorca , ha estat vist un esqual nedant, de forma molt tranquil·la, prop de la costa, a escassos metres dels banyistes que a aquella hora abarrotaven la riba.

Afortunadament, tot va quedar en un ensurt i cap estiuejant haver de ser atès per professional mèdic.

El tractament que la premsa britànica ha fet del succés és digne d'anàlisi i estudi.

Dues de les principals capçaleres anglosaxones, ' The Sun 'i el' Daily Mirror ', s'han fet ressò de la notícia i han il·lustrat les seves capçaleres amb el que sembla haver estat la major tragèdia marítima esdevinguda durant els últims anys. " Les aigües de Mallorca més perilloses del que haurien ", " Turistes britànics en pànic per tauró ", titulen respectivament. Res més lluny de la realitat.

Un periodista ha de ser responsable de la informació que comunica. La seva tasca consisteix a informar , formar i entretenir . Per aquest ordre.

Un professional de la informació no pot emparar-se en el dret de llibertat d'expressió per a publicar tot allò que li ve en gana. Ha d'atendre als fets i tractar-los de la forma més objectiva possible .

< p lang = "ca" dir = "ltr"> Un clàssic: els tabloides recorrent al pànic per vendre més exemplars. Aquest cop, amb la tintorera de Mallorca pic.twitter.com/RG4mAtuprj

& mdash; Jordi Barcia (@jordibarcia) 25 juny 2017