Compartir

El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, ha destacat els beneficis de jornades com les Activitats d’Humanitats, que aquest any han arribat a l’onzena edició, ja que es tracta de propostes transversals per als tres sistemes educatius. Així ha remarcat que   aquesta transversalitat “permet extreure el màxim de la nostra rica estructura educativa”. Així ho ha posat en relleu en la presentació  de la conferència ‘La fi de l’home econòmic'’, a càrrec de la professora Lourdes Beneria que s’inclou en el marc d'aquestes activitats. 

En el seu discurs, el ministre ha assegurat que la d’aquest dimecres és una activitat que “li agrada especialment” pel fet de ser transversal. Així, ha destacat els beneficis de la feina conjunta dels professionals dels tres sistemes i també dels alumnes, i ha confiat que actes com aquest generin noves sinergies en un futur. 

El ministre s’ha referit especialment a la temàtica de la conferència d’aquest dimecres, centrada en el consumisme, i ha opinat que posa en relleu un dels objectius de l’educació. En aquest sentit, ha indicat que normalment es fa referència a les competències acadèmiques o professionals que s’assoleixen, però s’oblida el més important, que és formar ciutadans responsables i crítics. Així ha indicat que activitats com aquesta ofereixen elements de reflexió als estudiants per créixer personalment. 

A més, Jover ha afegit que el consumisme porta en si la llavor de l’individualisme i de la generació artificial de necessitats per assolir una suposada felicitat. Aquest model, tal com ha dit, no ajuda a la cohesió social ni a la sostenibilitat, ja sigui econòmica, ambiental o social. Per això, Jover ha apuntat que cal plantejar quin model de país es vol, i ha recordat que Andorra aposta per polítiques transversals associades amb la sostenibilitat. 

La conferència ‘La fi de l’home econòmic'’ s’emmarca en la celebració de les Onzenes Activitats d’Humanitats, que han comptat amb la participació de 170 alumnes dels tres sistemes educatius.