Compartir

El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha presentat aquest dimecres, al Centre de Congressos d'Andorra la Vella, i en el marc del desenvolupament del Pla estratègic per al turisme de compres, l'òrgan que ha de vertebrar les relacions entre institucions i comerços: el Consell Andorrà per a la Competitivitat del Comerç (CACC). L'ens serà un òrgan consultiu que servirà per assessorar i informar tant comerciants com càrrecs públics de les iniciatives i les accions incloses en el Pla estratègic.

El CACC té voluntat de perdurar en el temps i de consolidar-se com un òrgan consultiu en matèria de comerç i del turisme de compres. Està estructurat en un comitè de seguiment i mitja dotzena de comissions, que són les que debatran i proposaran accions concretes en àmbits determinats del comerç. Camp també ha introduït la figura del coordinador tècnic, que serà la persona encarregada de resumir el contingut de les reunions i de coordinar les comissions de seguiment.

L'escollida per a la coordinació ha estat Maria Segarra, una consultora catalana que ja va assessorar el Govern amb el Pla estratègic. “Té coneixement d'Andorra, coneix també les persones que estan al capdavant de negocis i té un bon perfil per fer una feina d'assessorament amb els comerciants”, l'ha descrit Camp, qui ha explicat que Segarra no treballarà a temps complet, sinó que té un contracte de 3 mesos amb unes hores de dedicació cada mes.

El CACC es composa de sis comissions de treball, de les quals quatre estan dividides per zones: sector central, sectors complementaris al central, Pas de la Casa i altres parròquies. I les altre dues són la comissió de comercialització, comunicació i grans esdeveniments, que es dedicarà a “accions més transversals”, i l'altra és de gestió, per a formació, ajudes o tràmits administratius. Totes elles estaran subjectes a un comitè de seguiment, format, entre d'altres, pel ministre Camp, quatre cònsols majors i els presidents de la Cambra de Comerç i de la Confederació Empresarial.

Camp també ha demanat “implicació” als comerciants a l'hora de vinclar-se amb el Pla estratègic. El ministre ha posat damunt la taula el calendari d'implementació del Pla, que en els tres propers mesos proposa les primeres reunions de les comissions per començar a valorar les accions que hauran de tirar endavant per impulsar el comerç a cada zona. Els representants de les comissions de treball es reuniran cada 15 dies durant els tres propers mesos, i els dels comitè de seguiment, un cop al mes. “Són tres mesos, poseu-vos-ho al cap, perquè si no hi ha tres quatres parts dels assistents no es farà la reunió”, ha advertit Camp als presents.

“Al cap de tres mesos se sabrà quines de les 111 accions del Pla estratègic de compres i comerç s'han definit, calendaritzat i pressupostat”, ha valorat Camp, per afegir que “volem tenir totes les accions assignades i començar a treballar, fins i tot abans d'aquests tres mesos ja es podrien implementar algunes, com la de reduir el període de rebaixes”.

El Pas triarà el seu model de comerç
Al pas “estan a l'expectativa de veure com avança el projecte i com s'acaba d'estructurar”, ha dit el ministre, qui ha parlat “amb gent que n'estava a favor i gent que n'estava en contra”. En qualsevol cas, Camp ha assegurat que “seran els mateixos comerciants els qui hauran de muntar el sistema de comerç”. “De models comercials no n'hi ha gaires al món: centres comercials, 'outlets'… n'hi ha tres o quatre i serà algun d'aquests el que hauran de triar”, ha conclòs.