Compartir

Les xifres de visitants dels equipaments culturals que gestiona el Govern d'Andorra s'han mantingut molt estables globalment durant l'any passat, amb l'excepció de la Basílica Santuari de Meritxell, on s'ha registrat la davallada més significativa de visitants al llarg dels sis mesos l'any (de maig a octubre) en què s'hi ofereix el servei de visites guiades, ja que han passat dels 18.757 visitants registrats el 2015 als 16.159 visitants de 2016. En total, el nombre de visitants de 2016 ha estat de 106.384, un 3% menys que el 2015 quan 109.806 persones van visitar algun dels equipaments culturals. 
  
Pel que fa als museus i a les esglésies romàniques, els visitants han estat pràcticament els mateixos els dos anys: 59.793 del 2016 per 60.027 del 2015, als museus, i 30.432 (2016) per 31.022 (2015) a les esglésies romàniques, obertes al públic durant l'estiu. La Casa de la Vall ha estat el museu amb el nombre de visites més gran, 22.264. Els visitants a la resta de museus han estat els següents: Museu Nacional de l'Automòbil, 9.659; Casa d'Areny-Plandolit, 12.479; Museu Postal, 2.239; Museu Casa Rull, 4.015; Farga Rossell, 7.192; i Andorra Romànica, 1.945.  

Pel que fa a les esglésies romàniques, Sant Joan de Caselles ha estat la més visitada, amb 13.281 persones, seguida de Sant Miquel d'Engolasters, amb 4.865. Els visitants a la resta d'esglésies han estat: a Sant Martí de la Cortinada, 4.835; Sant Romà de les Bons, 1.952; Sant Climent de Pal, 1.097; Santa Coloma, 3.614; i Sant Serni de Nagol, 788.

D'altra banda, al llarg de la primavera i l'estiu s'ha dut a terme una enquesta de satisfacció entre els usuaris que visitaven tots els museus i monuments del país. En total, han estat 612 enquestes, que han permès aportar llum a quina és la valoració que fan les persones de la visita que acaben de fer. En els equipaments gestionats pel Govern s'han comptabilitzat 424 d'aquestes enquestes, i en una escala del 0 al 10, la nota mitjana que han atorgat els visitants a aquests equipaments és d'un 8,7. Un 90,33% tornarien a visitar-lo, un 61%, qualifiquen la visita d'excel·lent, i un 32%, de bona. Quant a l'atenció rebuda, un 71% qualifica l'atenció rebuda com a excel·lent i un 24%, com a bona.