Compartir

La segona jornada de competició de la cita del Circuit Andorra del Trophée Andros es va disputar amb bona climatologia per al gran nombre d'afeccionats que van seguir les competicions en una pista sensiblement diferent de la jornada anterior. Jean Philippe Dayraut (ELITE PRO), Nathanaël Berton (ELITE), Mattiheu Vaxiviere (ENEDIS) i Sylvain Dabert (AMV Cup) van ser els vencedors. Cap pilot va poder repetir triomf en la doble jornada de competició, molt igualada entre tots els equips i els pilots que disputen aquesta prova sobre superfície gelada.

El traçat de Port d'Envalira va notar el pas dels vehicles i les altes temperatures de la setmana i malgrat la intenció dels membres de l'Automòbil Club de tenir gel sobre l'asfalt, la climatologia no va posar gens de la seva part per poder aconseguir aquest objectiu. Malgrat això, les mànigues de les diferents categories es van disputar amb absoluta normalitat, la pista era uniforme que era el que volien els protagonistes de l'Andros van valorar de manera molt positiva.  

Per fí, el duel Dubourg vs Dayraut es va donar en una última final d'infart (silhouettes). En les mànigues classificatòries de la categoria ELITE PRO, amb el canvi de l'estat de la pista es va produir un canvi espectacular a la classificació. El cinc vegades vencedor de l'Andros, Jean Philippe Dayraut, va aconseguir un espectacular triomf superant a dos outsiders de la categoria, Treluyer (Audi) i Bales (Peugeot).

En la final els protagonistes van ser, els que en principi eren i segueixen sent els principals favorits al triomf final. Dubourg i Dayraut van donar tota una lliçó de pilotatge sobre gel un fet que van agrair el gran nombre d'aficionats que es van esperar fins al final d'aquesta segona jornada. A la categoria ELITE, és evident que l'estat de la pista era molt diferent però els dominadors van ser pràcticament els mateixos. Nathanaël Berton (Audi A1 Quattro), va repetir el seu domini en les mànigues de qualificació protagonitzant una actuació molt semblada a la de la jornada anterior, va marcar el millor crono en la primera màniga (2'23″837) i en la segona no va creuar la línia de meta. Jacques Wolf (Mazda 3), va tornar a ocupar la segona plaça en aquesta classificació i, en aquesta ocasió, el tercer lloc va ser pel Peugeot 308 amb el dorsal 9, pilotat per Sylvain Poussier.

Entre els vehicles elèctrics, ENEDIS, Vaxiviere i Ferrier es van intercambiar les posicions de la primera carrera. El pilot del Loxam-Hiper Pas va mostrar la seva millor versió en la segona màniga de qualificació i va aconseguir un millor crono 2'27″687, superant de manera clara a Beltoise i Ferrier.

En la final, Vaxiviere i Ferrier van tornar a ser els principals protagonistes en una lluita que al final es va decantar a favor del vencedor de la primera jornada. En la classificació final tots dos pilots van acabar amb la mateixa puntuació, el vencedor va ser Vaxiviere, el més ràpid en les mànigues classificatòries.

Les carreres de la AMV Cup en el Circuit Andorra, van tenir com a clar dominador al sis vegades guanyador del trofeu, Sylvain Dabert. Després de ser superat per dues dècimes pel seu germà, Vivian, en la màniga d'entrenaments cronometrats, va prendre el comandament de la graella de participants i va dòminar amb claredat les dos finals disputades.

En la Super Final, Vivian Dabert va ser el líder de la prova des de la mateixa sortida amb el seu germà a roda. Les posicions es van mantenir inamovibles fins a l'última volta, en aquest instant Sylvain es va situar capdavanter però al final va ser el seu germà el que va creuar en primera posició la línia d'arribada.

Malgrat la dificultat atípica que va suposar una climatologia adversa durant les jornades prèvies a la disputa de la màniga andorrana del Trophée Andros 2017, l'Automòbil Club va superar el repte amb satisfacció tant dels equips participants com dels membres de 2MO, a més tots els protagonistes van mostrar la millor predisposició per tornar la temporada vinent, a mitjans de desembre, a disputar una nova edició de l'Andros en la pista del Circuit Andorra.