domingo, 20 septiembre 2020 5:43

NEVERA.- Agricultura ha destinat 36.800 euros a set accions de promoció col·lectiva de productes artesans

En el marc del Programa d'ajuts indirectes a les produccions agroalimentàries o produccions alimentàries artesanes, el Departament d'Agricultura ha destinat un total de 36.827 euros a dur a terme un seguit d'accions que han anat encaminades a donar visibilitat a les produccions agrícoles i artesanes, de manera col·lectiva. Així, aquest any es va concretar amb el conjunt de productors agrícoles i artesans que no es faria una convocatòria per als ajuts indirectes per a la prestació de serveis de manera individual sinó que es dirigirien els esforços a la promoció col·lectiva dels productes, una opció, que, tal com recorden des del departament, està previst en el reglament corresponent al funcionament del programa.

Així, s'han dut a terme set accions (alguna de les quals inclouen més d'una activitat): una campanya de comunicació per la difusió de la nova imatge de la marca col·lectiva 'Productes agrícoles i artesans d'Andorra'; l'organització de tres esdeveniments col·lectius com la Fira d'Andorra la Vella i dos mostres al centre comercial Illa Carlemany; la posada en marxa d'un 'food truck' itinerant de promoció i venda dels productes lligats a la marca als mercats de Nadal d'Ordino i Andorra la Vella; la col·laboració amb l'organització de la quarta trobada de microproductors de vi; la col·laboració amb el Departament de Comerç per la confecció de paneres que se sortejaran durant la campanya 'Comprar a Andorra té premi'; l'edició i fabricació de material de 'packaging' per a ús col·lectiu (bosses, caixes, etcètera) i la definició dels criteris de selecció per a la inclusió d'un determinat producte sota la marca.

El Programa d'ajuts indirectes a les produccions agroalimentàries o produccions alimentàries artesanes va ser aprovat el 2014 amb l'objectiu de posar a disposició dels beneficiaris un seguit de prestacions de servei orientades a satisfer les necessitats actuals en matèria de gestió empresarial, de màrqueting, de comunicació, de seguretat alimentària, de certificació de productes o d’enginyeria entre d’altres.