Compartir

La ciència estima que fa un milió d'anys, l'home es reunia socialment al voltant del foc. Deu mil segles després l'home es segueix reunint socialment, només que canvi el foc per internet.

L'ésser humà ha ampliat el seu món amb el desenvolupament de l'espai en línia i aquestes són algunes de les claus que afecten i redefineixen al nou home d'aquesta nova era. Una nova era que torna a assumir la importància de posar a l'humà en el centre.

Abans de HumanOffOn l'home treballava fora de línia, avui també treballa en línia. Abans, l'home comprava fora de línia, avui també compra en línia. Abans, l'home s'informava offline, avui també s'informa en línia. Abans, l'home comprava, compartia, lligava, consumia, reclamava, estudiava … offline, avui també realitza tot això en línia.

El canvi essencial és que la irrupció d'internet va ampliar l'àmbit humà al online. I des de llavors l'home està aprenent a viure entre dos mons, l'on i l'off, que ja són un.

Les característiques i desafiaments que es presenten davant aquesta nova conjuntura.

1. Del jo guanyo, tu perds l'guanyem tots o no guanya ningú . Si es comparteixen els beneficis, tant la marca com el client estaran més a gust compartint la seva informació.

2. De la seguretat a la incertesa. L'home es pregunta Com es planifica un món de canvi constant i incertesa? La veritat és que en aquesta nova era una pregunta correcta és millor que una gran resposta.

3. Apareix una tensió entre tecnologia – vida i una altra entre públic – privat. Tots estan connectats i properament tot estarà connectat. La frontera entre el personal i el professional s'esvaeix i això crea una nova situació amb la que costa bregar. La tecnologia i la seva ubiqüitat genera una sensació d'haver d'estar connectat o de perdre alguna cosa. L'ex comissionada de la UE per l'Agenda Digital, Neelie Kroes ha afirmat que "els europeus triarien estar sense cafè i sense sexe abans d'estar sense internet".

4. De focalitzar en el resultat a aprendre del valor del procés. En els grans centres d'innovació, sobretot als Estats Units, l'error no es penalitza, s'assumeix com a part del procés. El canvi cultural incita a animar-se a explorar el desconegut, és l'única manera de descobrir o crear allò que no existeix. En algunes empreses observo que resultaria més senzill començar una empresa nova que canviar la cultura existent. No caldrà demanar permís per innovar.

5. Un nou món està demanant noves normes, i la legislació ve amb demora. El progrés està molt més avançat que les normes.

6. Evolucionant del descriptiu al que predictiu i del que predictiu al prescriptiu. És a dir l'¿què va passar? A l'Què passarà? I d'aquest últim a Com fer que passi?

7. Neix una nova manera de definir l'èxit. Ja no s'associa als èxits econòmics sinó a la qualitat de vida. Al mateix temps que cadascú pot dedicar a fer el que gaudeix, el que desitja, mentre ho comparteix amb els seus éssers estimats.

8. De la informació al Big Data. ha 4 'V' essencials: la Velocitat de la Data, la Veracitat de la data, la Varietat de la data i la Visualització de la data. Tot Sesto tindrà un valor incalculable sempre que la data aterri a benefici per a l'empresa i el consumidor-client, sinó serà només informació sense més.

9. De la supervivència a la transcendència. L'Home ha decidit sortir a descobrir l'espai. Hi ha plans concrets per desenvolupar colònies a la lluna ia Mart. Ja vam arribar a Plutó i estem orbitant al voltant de Júpiter. El que la humanitat no ha pogut encara és frenar la barbàrie del terrorisme que assota a mig planeta.

10. Del Em (Jo) al We (Nosaltres).
De l'individu a la comunitat. Es passa de la solitud del consumidor a compartir en comunitat, a crear valors i propòsits sobre els quals aglutinar interessos comuns. & # 8239; Per barallar i sacrificar-se per alguna cosa més important que un mateix, perquè val la pena.

Internet va reconfigurar els conceptes de temps i espai. Ja no existeixen les distàncies i tot passa en temps real. El nou Home té una veu poderosa, però ha d'aprendre a usar-la per ser escoltat i per transformar el seu missatge en fets.