Compartir

“Deu grans blocs d'idees que estan canviant el món”, una mena de viatge a través d'aquests conceptes. D'aquesta manera ha definit el fundador i president d'Infonomia (empresa de serveis de consultoria en el camp de la innovació), Alfons Cornella, la xerrada que ha pronuunciat aquest dilluns a la tarda i que ha constituït el tercer 'Radical is Normal' ofert per Crèdit Andorrà i en què l'expert ha abordat deu idees sobre els negocis de futur. La revolució dels recursos, holocràcia, la bellesa de les restriccions, el cervell com a interfície, 3D-business, les tecnologies emergents, el triomf de la ciutat, retail, nosaltres! i comodí són els deu conceptes que ha repassat en la conferència que ha omplert una de les sales del Centre de Congressos d'Andorra la Vella.

L'expert ha manifestat que no es tractava de deu recomanacions sinó de deu idees que ell ha anat recopilant al llarg del temps i que ara fa arribar als que assisteixen a la xerrada com una mena de “viatge” en el qual poden veure alguns d'aquests conceptes que poden aplicar de manera molt pràctica i d'altres de més “oberts que has de saber per veure fins a quin punt el món està accelerat”.

Si s'hagués de quedar amb una d'aquestes idees, ha admès que seria amb la de l'holocràcia, la més difícil, ha destacat, ja que suposa que has de “canviar la forma en què una empresa està organitzada perquè l'actual és del segle XIX i al segle XXI no et pots permetre seguir igual”.

Quant a la innovació, ha destacat que avui en dia sabem que no és “ni producte ni tecnología” sinó “què canvies de la teva forma de fer arribar una proposta al mercat”. D'aquesta manera, ha assenyalat que hi ha diferents maneres d'aplicar-la, ja que es poden canviar la forma de fer-ho, els canals que s'utilitzen per fer intervenir les persones, etcétera. En definitiva, l'expert ha manifestat que “sabem molt d'innovació” i, per tant, si es vol innovar se sap com fer-ho però la clau és “l'actitud i el convenciment”, tenint en compte, però, que s'hauria de fer “quan les coses estan bé” i no pas portat per la “urgència” i la pressió del voltant, ja que això pot provocar que “quan veus que has d'innovar és tard”.