Compartir

Fa tot just un any de la remodelació de l'avinguda Riberaygua, amb la desaparició de 25 places d'aparcament per permetre disposar d'unes voreres més amples i embellir-lo amb jardineres. L'Associació de Comerciants fa un balanç positiu del canvi. El seu vicepresident, Antonio Miralles, ha indicat que “tot i que molta gent ho ha criticat, el canvi dóna una millor imatge i la zona ha canviat de punta a punta”. Tot i que no ha pogut precisar si aquesta remodelació ha suposat un augment de les vendes, sí que ha assegurat que es veu més gent i la valoració que en fan és més bona. L'eliminació de les places d'aparcament, que segons Miralles no ha suposat un problema perquè hi ha fins a quatre aparcaments en un radi de 150 metres, facilita el trànsit dels vianants, i el fet que puguin passejar més còmodament.

Miralles ha fet aquesta valoració aquest dijous, durant la presentació de les activitats que es duran a terme al barri per atreure els espectadors del Cirque du Soleil. S'han instal·lat banderoles i els comerços, que faran ofertes i promocions, estan ultimant la tematització dels seus aparadors. Aquest dissabte a la tarda es donarà el tret de sortida al projecte amb diversos espectacles i tallers sobre el món del circ, tal com ha informat la consellera de Promoció Turística i Comercial del Comú d'Andorra la Vella, Mònica Codina. Més endavant, l'associació també ha previst més animacions al carrer, que encara s'estan acabant de concretar.

Mentrestant, el Comú treballa amb Andorra Turisme per trobar la manera d'atreure els visitants del Cirque du Soleil al barri, sobretot perquè puguin sopar abans o després de l'espectacle. La voluntat és que els 18 restauradors que hi ha a la zona puguin oferir menús o tapes amb ofertes especials per a aquest públic, per “lligar l'activitat amb el barri”.

L'objectiu, segons Miralles, és canviar la dinàmica dels primers anys, quan el públic de l'espectacle sortia i els restaurants estaven tancats. “No aprofitàvem prou aquesta arribada de 100.000 persones, l'any passat ja vam començar i cada vegada fem més activitats per aprofitar aquesta afluència”, ha indicat. De fet, Codina ha afegit que l'any passat només es van instal·lar banderoles, i que “el que hem de fer és una estratègia global, amb un eslògan i esdeveniments previs i lligats amb el Cirque du Soleil”. Així, la consellera ha assegurat que per a l'any vinent aniran augmentant aquesta dinamització comercial i de restauració, i amb una planificació amb més antelació, ja que ha reconegut que “vam entrar al gener i el temps passa volant”.

Les activitats d'aquest dissabte a la tarda, amb tallers de percussió, xanques, malabars i 'Hula Hoop', van enfocades principalment a la gent del país, per tal que conegui el barri i la seva oferta. De fet, Miralles ha destacat que actualment hi ha 125 botigues, convertint-se així amb la zona amb més comerços per metre quadrat d'Andorra, i que el darrer estudi del Govern reflecteix que és la millor zona comercial pel que fa a l'atenció al client.