Compartir

Els nous emoticones de Facebook s'utilitzen gairebé per tot. Estan arribant a desterrar al clàssic 'm'agrada', però no tot és tan bonic com sembla. La policia belga ha alertat que no cal "fer clic tan ràpid" si volem "preservar" la nostra vida privada.

Resulta que aquests botons tan simpàtics podrien no ser-ho tant, ja que encara que nosaltres els fem servir per expressar les emocions que ens provoquen les publicacions dels nostres amics, la veritat és que van molt més enllà i se'ls està començant a relacionar amb un mètode de Facebook per obtenir informació sobre nosaltres.

"Facebook mai perd l'oportunitat de millorar la recollida d'informació sobre nosaltres i ens ho va tornar a demostrar el passat febrer" , ha assegurat el cap de la unitat de delictes informàtics de Bèlgica. No és la primera vegada que s'obre el debat de la venda d'informació de la xarxa social a les empreses, pel que asseguren que "per a ells, som un producte" .

"Les reaccions que expressem permeten conèixer-nos millor i així, com indica la xarxa social, ens ofereixen la millor experiència possible en funció del nostre perfil, que és cada vegada més precís" , afegeixen. I és que si reaccionem a totes les publicacions de pàgines que apareixen en el mur, Facebook podrà saber què és el que ens agrada més i el que menys.

A més, des de la policia belga van molt més enllà i expliquen que només hi ha sis emoticones perquè sigui més senzill, i fins i tot asseguren que si estem de bon humor poden aprofitar per vendre'ns molt més.