martes, 22 septiembre 2020 14:09

Un expert en educació inclusiva visita Andorra per conèixer el model d'escolarització de les persones amb discapacitat

Giné ha declarat que “l’estructura educativa del país té en la inclusió un dels principis inspiradors que l’ha portat a promoure canvis en les estructures tradicionals d’Educació Especial.” I ha afegit que “es pot afirmar que la implementació del principi d’inclusió està ben assentat i suposa l’accés i la participació dels alumnes amb discapacitats a les aules ordinàries amb el suport adient.” L’expert ha conclòs que “amb tot, la inclusió educativa és un procés que mai acaba i per tant es fa necessari repensar algunes de les pràctiques de manera que es pugui seguir reduint barreres que els alumnes puguin trobar en el procés d’ensenyament i aprenentatge”.

En la visita hi han participat també la directora de l’EENSM, Celine Mandicó, la directora del programa Progrés, Àgatha Moya, la directora del Departament d’Inspecció i Avaluació Educativa, Marie Pagès, la cap d’Àrea d’Inspecció, Francesca Junyent, la inspectora Anna Oliva i el director de l’Escola Andorrana d’Andorra la Vella, Bruno Bartolomé. Així, durant la jornada els professionals andorrans han pogut intercanviar idees i eixos de treball orientats a millorar la qualitat de la intervenció educativa amb els alumnes amb discapacitat amb l’expert Climent Giné.