Quantcast

El Congrés fa palesa la necessitat de trobar l'equilibri entre autenticitat i infraestructures

Les destinacions de muntanya poden créixer en el segment de clients menys experts. Aquesta és una de les conclusions a les quals s'ha arribat durant la primera sessió de la segona jornada del Congrés de Turisme de Neu i de Muntanya, en què s'ha fet èmfasi en la importància d'analitzar les expectatives i les necessitats d'aquest tipus d'usuaris, ja que els estudis constaten que els clients més experts en la muntanya són els que marxen més satisfets. Amb tot, les necessitats d'infraestructures i serveis del segment de turisme més familiar topen amb la recerca d'espais naturals més verges i autèntics, que permeten connectar amb les persones i els productes locals.

El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha assegurat a l'ANA que “hem de ser capaços de combinar les dues ofertes” ja que “si vols atreure un públic massiu els ho has de donar tot preparat”, amb infraestructures com les que disposen les estacions d'esquí o Naturlàndia, interferint en el medi. Camp considera, però, que Andorra també té una part més autèntica, amb moltes valls verges, parcs naturals o la Vall del Madriu, i creu que s'ha d'apostar per donar a conèixer aquesta part, que és la menys coneguda. El ministre ha afegit que “la combinació és factible” i ha recordat que, a més, el Principat ofereix indrets naturals al costat d'una oferta de ciutat, cosa que “poques destinacions poden oferir”.

Aquest dijous al matí també s'ha parlat de les destinacions enfocades a clients que busquen un estil de vida saludable. S'ha conegut el cas de l'estació Vuokatti de Finlàndia, enfocada en un 80% a l'esquí nòrdic a causa del seu poc desnivell i que capta un client molt esportista; així com la destinació argentina de Villa La Angostura, que després de patir els efectes de l'erupció d'un volcà s'ha sabut recuperar gràcies a l'organització d'esdeveniments esportius. Veient aquests exemples d'èxit, el ministre Francesc Camp ha indicat que el Congrés està revelant que en destinacions de muntanya “hi ha molta competència, tothom s'està professionalitzant molt, i això ens fa veure que no podem abaixar la guàrdia”.

Per la part andorrana, el director de Caldea-Inúu, Miguel Pedregal, ha donat a conèixer l'oferta del termolúdic, que l'any passat va atreure més de 330.000 usuaris. De la seva banda, el director de Producte i Nous Projectes d'Andorra Turisme, Enric Torres, ha explicat els objectius i les xifres de l'entitat, detallant el tipus de client que visita Andorra i les accions que s'han impulsat per atreure visitants amants del senderisme i del cicloturisme.

Es continua treballant per portar l'Institut Marquès a Andorra

Finalment, ha estat el torn de la directora de l'agència Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI), Imma Jiménez, que ha donat a conèixer la Iniciativa Actua i les seves línies de treball. Pel que fa al clúster de salut, Jiménez ha parlat de l'aposta per atreure el turisme mèdic, la implantació de les primeres clíniques especialitzades en aquest mercat, i els projectes futurs. En aquest sentit, la directora de l'ADI ha destacat que les prioritats són atreure projectes relacionats amb la medicina de la dona (fertilitat i dietètica) i amb la medicina de l'esport, com ara captar professionals de cardiologia.

En declaracions posteriors, Imma Jiménez, ha confirmat que tot i la polèmica generada, es continua treballant “de forma molt discreta” i amb els especialistes com a interlocutors per portar al país l'Institut Marquès de fertilitat, i no té constància que el projecte vulgui fer marxa enrere. A més, ha garantit que, en paral·lel, s'està treballant per poder aprovar un marc regulador del sector que faciliti la implantació a Andorra d'aquest tipus de centres.

Comentarios de Facebook