Compartir

Al llarg de les dues jornades que durarà el congrés, dedicat a la necessitat de fer competitives tot l'any les destinacions de muntanya, hi intervindran destacats especialistes i personalitats del sector del turisme actiu, el màrqueting experiencial i les organitzacions esportives. Entre els ponents, destaca la fundadora de Millennium Destinations, Catherine Germier-Hamel, una xarxa d'experts amb seu a Seül dedicada al desenvolupament i la promoció de destinacions turístiques, negocis i productes sostenibles.

També es comptarà amb la presència del director de màrqueting de DMC Schladming-Dachstein, diversos directius del Cluster Montagne de França, el director general de Repucom, empresa líder mundial en la investigació de màrqueting esportiu i patrocini, o el director general de Vuokatti Sport, a Finlàndia. En l'àmbit més proper, també es comptarà amb el català Jordi Ramot, creador del portal de rutes Wikiloc.

D'altra banda, el nou director científic del congrés, l'austríac Christopher Hinteregger, ha valorat la temàtica del congrés, explicant que no li agrada parlar de reinventar les destinacions de muntanya, perquè no creu que s'hagin de reinventar per complet. Amb tot, assegura que quan es pensa en el futur de les estacions de muntanya, cal tenir en compte el canvi de patró del client i l'escalfament global.

Segons indica Hinteregger, en els últims anys, la proporció d'esquiadors actius dins del global de la població s'ha estancat, i en molt països fins i tot ha disminuït. A conseqüència d'això, per a les estacions de muntanya “serà important desenvolupar productes turístics per activar aquells que havien estat esquiadors i que en els últims anys no han esquiat”.

Sobre els riscos climàtics, Hinteregger reconeix que “l'escalfament global tindrà un efecte en les destinacions de muntanya de l'Europa occidental”, ja que és molt probable que les estacions situades a més altitud guanyin quota de mercat a costa de les que estan instal·lades més avall. L'expert afegeix que les més petites situades a més baixa altitud encara tenen l'oportunitat de sobreviure, però “necessiten un posicionament clar i un compromís amb el client”.

A més, es mostra convençut que l'escalfament global també oferirà oportunitats per a la temporada d'estiu, ja que l'augment previst de la temperatura pot fer que a les destinacions més populars de sol i platja, “hi faci massa calor per a molts viatgers, que podrien optar per unes vacances d'estiu en regions de muntanya”.