Compartir

És cert que la Loteria és una tradició de profundes arrels a Espanya. Per a molts, el dia 22, el de la Loteria de Nadal està assenyalat en vermell al calendari. Comprem loteria per costum, per pressió social. Per la il·lusió i l'aspiració d'una vida millor , en molts casos inabastable.

Però també vam comprar loteria encara que no vulguem per evitar aquest sentiment al que ara han posat nom: enveja preventiva. Un estudi assegura que el 48%, gairebé la meitat de jugadors, compra loteria per enveja preventiva. És aquesta sensació que torna any rere any. Ocorre entre els companys de treball, els amics, la família i entre els parroquians de la mateixa cafeteria. Si un compra els que l'envolten rarament es peden sostreure a allò de "¿I si sóc l'únic que no li toca per no comprar?". Al final, aquest pensament ens fa que comprar gairebé a la força encara més de 40% preferiria no haver-ho fet .

Són pocs, molt pocs, els que resisteixen la temptació, ja que les tres quartes parts dels residents a Espanya, un 73, 1%, tant la població local com els immigrants, compren la butlleta. Al final tots vam comprar per no patir l'altra enveja.