Quantcast

Els trucs dels polítics per fer-se escoltar

En primer lloc, el més important tal com explica Cristina Segura, coach especialista a potenciar l'autoconfiança, és mantenir una actitud d'escolta activa. Evidentment els polítics han de vendre el seu programa electoral però, alhora, han de saber escoltar les propostes dels ciutadans. Fer-los sentir partíceps és bàsic. Un altre factor important és saber transmetre emocionalment les seves idees. No n'hi ha prou amb exposar-les, sinó que han de sentir-les per tal que el ciutadà pugui confiar-hi.

Les relacions a curta distància – són un altre dels elements que pot marcar la diferència en el porta a porta. Cal saber empatitzar amb les persones i Segura explica que sovint això és més difícil del què sembla: «han d'adaptar-se a la gent però mantenint-se ferms en els seus ideals».  En cas contrari, el votant pot sentir-se manipulat. «Els polítics han de dominar la seducció sense traspassar la fina línia que la separa de la manipulació», afegeix.

Pel que fa l'estètica, la coach recomana ser el més natural i autèntic possible: «s'ha de mantenir una certa coherència: si mai hem anat amb gavardina, no cal anar-hi ara, l'estètica ha d'estar en acord amb la persona». D'altra banda, en un porta a porta també pot passar que el polític no tingui la resposta a una pregunta feta pel votant. En aquest cas el pitjor que es pot fer – és dissimular. La naturalitat és el millor recurs, s'ha de ser honest i admetre que s'ignora la resposta. Ara bé, alhora cal mantenir una actitud proactiva: «una bona solució és dir que es buscarà resposta al dubte que té el votant i sobretot fer-ho».

Finalment, resta potser el més important d'aquests dies de campanya, el missatge. Com cal passar aquest missatge? Com ha de ser perquè s'entengui i amb quina actitud s'ha d'exposar?

El missatge ha de ser entenedor, senzill i contundent. L'oració ha de fer-se amb un to de veu neutre. S'han d'evitar al màxim veuetes petites o crits forts. Segura insisteix en un factor clau que és la mirada: «quan expliquem alguna cosa, hem de mirar sempre als ulls de les persones, això genera confiança». L'actitud en rodes de premsa o en actes públics és quasi tan important com el contingut d'allò que es vol ensenyar. S'ha de mantenir una actitud tranquil·la però activa i dinàmica. El polític ha de mostrar-se segur d'ell mateix i ha d'evitar creuar els braços o moure massa les mans (això denotaria que està nerviós). Un petit truc per calmar els nervis dels candidats és centrar-se en la respiració, això farà, que el cos i la ment es relaxin i no els traeixin en els moments clau. 

Comentarios de Facebook