Compartir

Tres són els ingredients previs de qualsevol 'dieta transportable' com cal: Planificació prèvia, varietat i organització. Complint aquestes tres premisses aconseguiràs tenir una dieta sana i equilibrada comes on comes. També en en el treball. D'aquesta manera, la nostra dieta contindrà tots els nutrients i vitamines que necessita el nostre cos, i evitar menjar sempre el mateix .

La solució al nostre problema té el seu començament en fer la compra . Cal planificar i no improvisar . Defineix un menú a casa per a cada dia i intenta que sigui variat. Has de incloure fruites i verdura diàriament , així com almenys un parell de racions de lactis -llet, iogurts, formatge- a més, de cereals.

És millor que no suprimeixis aliments , bé sigui per que no t'agraden, bé sigui per que són una caga o un esforç que creus considerable. Has d'incloure, per exemple, 2-3 racions d'ou, així com la mateixa quantitat de pasta i arròs, com aportacions d'hidrats de carboni. Són fonts d'energia necessàries per al nostre organisme.

I, per descomptat, equilibra el contingut. Assigna 3 o 4 racions setmanals de peix, font de proteïnes de qualitat, vitamines i iode. A més, pots anar variant peix blanc i blau, amb importants aportacions d'àcids grassos poliinsaturats Omega-3, que ajuden a regular el colesterol. I, per descomptat, tot i que el 'entrepà' de xoriço sigui el més senzill, limita la quantitat d'embotits . En la seva justa mesura són bo, però contenen greixos saturats, molt menys saludables.

Has d'estar atent a les salses que has preparat. A més de pels accidents via escapament, aquelles que continguin nata o crema poden ser perilloses si no és possible mantenir-les a una temperatura constant de quatre a sis graus. Correm el risc de patir una contaminació alimentària.

Però com el moviment es demostra caminant, et donarem un exemple de dieta de 'tupper' apta per a totes les butxaques i agendes , però sempre riques, sanes i equilibrades. T'apuntes?

1.- Una minestra de verdures al vapor és ideal per al nostre 'tupper' i tenen un avantatge fonamental: es combinen de forma tan variada que no resulten repetitives. Combinant les verdures que més et vinguin de gust aquell dia, pots treure una bona minestra, que s'amaneix amb una mica de pebre i una gota d'oli cru. Hauries posar-li, a més, patates petites, o bé trossets tallats a daus, amb pell, per afegir una mica de textura al plat. Has de saber que quan prepares els aliments al vapor fa que tinguin moltíssim més sabor que quan els bulls i, a més, mantenen millor les vitamines i propietats.

Una altra opció? Noodles amb gambes i verdures. Ja saps, els famosos espaguetis fins o fideus gruixuts dels asiàtics. Et proposem preparar l'ramen, en un brou a partir de carn, ou i moltes verdures, si és que el teu 'tupper' és hermètic, dels professionals. Si no, opta per la versió més fregida, potser en wok, per evitar vessar líquids.

Com postres? Un iogurt natural dels que no necessiten fred és ideal.