Compartir

Apassionant és una manera de definir com es preveu el mes de juliol a la Fórmula 1. El campionat arriba a la novena cita, a Àustria, prèvia a l'aturada d'agost amb la ressaca de l'Azerbaidjan en què va explotar de manera definitiva la baralla entre Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.

els dies posteriors a la cursa àzeri han estat una autèntica revolució de creus de declaracions entre els pilots i diverses personalitats del pàdoc sobre l'accident. Tots coincideixen que la maniobra de l'alemany de Ferrari va estar fora de lloc, tot i que els actuals propietaris de la competició resten dramatisme al cop que va propinar Vettel a Hamilton. Equips i pilots comencen a qüestionar l'autoritat de la FIA davant accidents similars a l'ocorregut a Bakú per la feble sanció que va rebre el tetracampió del món.

Àustria serà el primer capítol post guerra Hamilton-Vettel , la primera cita de les tres del mes de juliol en la qual podria decantar la balança del títol mundial a favor de Vettel o bé Hamilton podria recuperar terreny i posar-se líder del mundial. D'altra banda, la victòria de Daniel Ricciardo fa dues setmanes aixeca l'ànim de Red Bull de cara a la cursa de casa, en la qual l'escassa potència i fiabilitat del motor Renault penalitzarà la marca de begudes energètiques en un circuit ple de rectes llargues i corbes ràpides.

Pel que fa als espanyols, Fernando Alonso es mostra pessimista amb l'aplicació de la nova unitat de potència. L'asturià afirma que amb prou feines hi ha canvis pel que fa als motors que usaven amb anterioritat, a més que l'absència de victòries i de resultats positius minva la motivació i la felicitat. Per la seva banda, Carlos Sainz intentarà acabar la carrera en zona de punts en una cursa especial també per a Toro Rosso. El madrileny es va veure beneficiat dels accidents que hi va haver a Bakú i l'objectiu no és altre que evitar abandonament per avaria de motor.

A més del piqui Hamilton i Vettel, un altre dels piques puntals és què estan mantenint des de Canadà els dos pilots de Force Índia, Sergio Pérez i Esteban Ocon. El mexicà va ser el gran damnificat per un toc del seu company que el va obligar a retirar-se a Bakú, mentre que el francès va pagar els plats trencats al Canadà quedant-se sense el quart lloc que ocupava a poques voltes del final. L'escuderia haurà de filar prim amb les ordres d'equip i evitar que hi hagi una guerra entre pilots en el millor moment de l'equip de Silverstone des de la seva arribada a la competició.

El Red Bull Ring té una longitud de 5.942 quilòmetres, en què els pilots hauran de donar 71 girs, sent un dels circuits més curts del calendari juntament amb Mònaco i Budapest. Aquesta cita precedirà al Gran Premi de Gran Bretanya que es disputarà a Silverstone del 14 al 16 de Juliol