lunes, 10 agosto 2020 18:44

El RACC alerta de la perillositat de la travessera d'Alcarràs i situa la de Ripoll com la més ben valorada

ACN Barcelona.-El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha suspès l'auditoria feta a la travessera d'Alcarràs, situada entre els punts quilomètrics 143,6 i 146,5 de la N-IIa, i ha advertit que és l'única que no supera la puntuació mínima en cap dels paràmetres analitzats. Així, avisa l'entitat, els vehicles hi circulen a una velocitat superior a la permesa (50 km/h), hi ha trams sense voreres que no permeten la continuïtat de a circulació dels vianants i l'accessibilitat a les parades no és l'adequada per la manca, precisament, de voreres. Les conclusions formen part d'un estudi que el RACC ha fet a les travesseres d'Alcarràs, Sant Boi, Cunit i Ripoll, que apareix com la més ben valorada.

Aquestes són algunes de les conclusions de la quarta auditoria centrada en la 'Qualitat de les travesseres en vies urbanes', que es fan regularment per avaluar al compatibilitat entre la funció urbana de les travesseres per als residents i la funció que tenen per a aquells usuaris com a vies de pas de recorreguts interurbans.L'auditoria valors quatre aspectes bàsics: la mobilitat, la seguretat viària, l'adequació urbana i la intensitat de trànsit de vehicles pesants. El de la seguretat viària i l'adequació urbana són els paràmetres que presenten un millor resultat, en general, tot i que el RACC constata que encara predomina la concepció de vies destinades als vehicles i no pas de vies urbanes. Així, la seguretat viària assoleix el 61,3% de la puntuació màxima i totes, excepte la d'Alcarràs, disposen de doble porta d'entrada i la velocitat de 50 km/h es compleix, excepte també la via lleidatana. Pel que fa les travesseres de Sant Boi de Llobregat i Cunit són les úniques que incorporen un carril central per facilitar el gir a l'esquerra que permet un espai d'espera per als vehicles que volen efectuar la maniobra. Per contra, la manca d'il·luminació adequada i la indisciplina en l'aparcament són els aspectes amb uns resultats més fluixos.Pel que fa l'adequació urbana, les quatre vies analitzades sumen un 58,3% de la valoració màxima de la categoria. En general, el nivell d'impacte acústic és baix i no se superen els valors permesos. Tot i així, el RACC posa en relleu que cap de les travesseres analitzades no té el tractament necessari d'adequació com a via urbana.Per últim, la mobilitat presenta una nota molt alta a la travessera de Ripoll però a la resta es queden per sota del mínim. La puntuació és molt baixa en alguns paràmetres essencials com la infraestructura per a vianants i per a ciclistes. Les vies analitzades presenten escassos passos de vianants i destaquen negativament les vies laterals.

Artículos similares