viernes, 18 septiembre 2020 20:12

Marxa lenta de vehicles a la C-55 per denunciar l'alta sinistralitat i reclamar el desdoblament de la via

La Plataforma no + morts a la C-55 i la Federació d'Associació de Veïns de Manresa han organitzat aquest diumenge una marxa lenta de vehicles des de Manresa fins a Abrera per denunciar l'alta sinistralitat de la carretera C-55 i reclamar-ne el seu desdoblament. A la convocatòria hi ha assistit una seixantena de vehicles que s'han concentrat al polígon dels Trullols de la capital del Bages abans de començar la marxa. La presidenta de la Plataforma, Fina Casals, ha explicat a l'ACN que la protesta ha servit per reclamar tres coses: “denunciar l'alta accidentalitat i mortalitat de la via; la mala senyalització de les obres; i el no aixecament del peatge de la C-16 cada cop que hi ha retencions”.

Una seixantena de vehicles han participat aquest diumenge al matí en una marxa lenta per la C-55 per denunciar l'alta accidentalitat i sinistralitat de la via. Circulant a la mínima velocitat permesa, els vehicles, que s'han anat afegint a la marxa a mesura que passaven per diferents poblacions, han trigat prop d'una hora a anar des de Manresa fins al polígon de Ca n'Amat d'Abrera. Aquesta no és la primera protesta que organitzen la Plataforma no + morts a la C-55 i la Federació d'Associació de Veïns de Manresa, ja que cada cop que es produeix un accident mortal en aquesta carretera convoquen talls de protesta a la via. Fina Casals, presidenta de la Plataforma, ha explicat que la protesta d'aquest diumenge té tres motius: “denunciar l'alta accidentalitat i mortalitat de la via; la mala senyalització de les obres; i el no aixecament del peatge de la C-16 cada cop que hi ha retencions”. De fet, per Casals, la solució a tots aquests problemes és el desdoblament de la carretera, ja que, segons ella, “és una carretera molt curta, de tan sols 30 quilòmetres, amb un trànsit de 34.000 vehicles diaris”. Recentment el Departament de Territori i Sostenibilitat ha engegat un pla de millora de la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Manresa per valor de 3,7 MEUR, que contemplen diferents actuacions com la instal·lació d'una barrera de tipus 'New Jersey' en un tram de 8 quilòmetres. Per Casals i la Plataforma aquest pla de millora és “insuficient” i creu que aquesta barrera en un tram de 8 quilòmetres “convertirà la carretera en una ratonera perquè si un camió s'accidenta o s'avaria no tindrà cap sortida i la problemàtica pot ser molt forta”. Una altra de les reivindicacions és la gratuïtat de l'autopista C-16 per a tots els vehicles. Fins que això no es produeixi, però, la Plataforma demana que s'aixequin les barreres quan es pateixin accidents per evitar situacions de congestió de llarga durada. Casals ha detallat que les cues poden provocar retencions “d'una hora i mitja o dues”.