Quantcast

Cruz critica que l'agenda política espanyola i catalana no té en compte l'aviació com factor de creixement econòmic

ACN Barcelona.-Àlex Cruz, actual president de Vueling i a partir de l'1 d'abril president de British Airways, s'ha acomiadat públicament del seu actual càrrec fent una crítica a les institucions, tant espanyoles com catalanes, per no entendre la necessitat de fer una aposta per el sector aeronàutic com factor de creixement econòmic. Cruz ha assegurat que l'aviació no forma part de ''l'agenda política'' ni espanyola ni catalana i això té com a resultat, inexplicable en qualsevol altre país, que la primera línia aèria espanyola i catalana sigui una companyia estrangera, amb una referència sense citar-la a Ryanair, que va tancar el 2015 amb poc més de 35 milions de passatgers, per davant de Vueling amb 29,5 milions.

Àlex Cruz ha pronunciat una conferència sobre Vueling i el sector aeronàutic en una dinar en el Círculo Ecuestre. Un acte que ell mateix ha considerat com l'acomiadament institucional i públic de la seva presidència de Vueling i dies abans, a partir de l'1 d'abril, que assumeixi la presidència de British Airways, del grup IAG. Cruz ha tancat la seva intervenció fent una ''petició'' a les institucions i altres agents econòmics d'apostar per el sector de l'aviació com un clar factor de creixement de l'economia del país. El president de Vueling ha reconegut ''pena'' quan veu a altres països, com per exemple els països d'Orient Pròxim, que integren a l'aviació i el seu ecosistema amb la política de promoció i creixement de les seves respectives economies. Cruz ha afegit que aquesta implicació no està ''a l'agenda política'' ni espanyola ni catalana i caldria forçar una política ''clara i concisa'' a favor del sector de l'aviació. En el cas de Barcelona, la ciutat com ''actiu de promoció'' ja es té i per tant no cal construir-lo l'únic que cal fer és ''implicar'' a tots els agents i a les institucions per apostar en aquesta promoció. En aquest context, de manca d'aposta en l'aviació de les institucions espanyoles i catalanes, Cruz ha explicat que per això s'entén que en l'estat espanyol la primera línia aèria sigui una companyia estrangera, amb una referència a Ryanair, tot que i que no l'ha citat.Cruz ha insistit que ''l'assignatura pendent'' de l'aeroport del Prat segueix sent els vols de llarg recorregut. Tot i això, el president de Vueling ha afegit que aquesta assignatura pendent s'anirà corregint i ''el millor encara està per venir'' després que després de dos anys hagi estat l'aeroport europeu amb més destins de curt i mig radi.El futur per el Prat és ''brillant'' perquè Barcelona és un actiu important i rellevant a nivell internacional i aquesta tendència de més vols i destins rellevants i més passatgers de tots tipus es mantindrà els pròxims anys. Aquesta assignatura pendent del llarg recorregut té una resposta tècnica i que ve donada pel fet que aquest salt qualitatiu es pot donar o bé perquè hi hagi línies aèries que vinguin a Barcelona amb connexions intercontinentals o bé línies aèries amb moltes connexions a curt i mig recorregut. Barcelona seguirà rebent companyies internacionals i per trobar algú que estigui disposat a dedicar ''centenars de milions d'euros'' per implantar aquest llarg recorregut haurà de ser alguna companyia que vingui de fora, sense en aquests moments es pugui saber quina companyia serà. En tot cas serà una companyia que quan faci això tingui assegurada la rendibilitat econòmica en benefici de l'accionista.

Comentarios de Facebook