Quantcast

Nutrició canina a tot gas

Els pilots de motos, Jorge Lorenzo i Aleix Espargaró, inverteixen en l'elaboració i comercialització de nutrició canina i felina. Han obert botigues de la franquícia Terranova (dues d'elles a Andorra) i Lorenzo ha format una societat que es diu Sosios 100M. El pilot de Ducati, que té el 50% d'accions, té com a objectiu obrir més botigues Terranova sota el paraigua de la nova firma. Actualment, Terranova CNC factura uns 36 milions d'euros anyals i el 60% correspon a la nutrició de gats i gossos. La resta és de complements, antiparas¡taris i productes OTC (que no requereixen prescripció d'un veterinari).

La firma, creada l’any 1995 per Sito Herrera –un emprenedor de només 21 anys–, va llançar la primera botiga especialitzada en nutrició canina i felina d'alta gamma. «Vam ser el primer establiment d'Espanya que va incorporar la figura del nutricionista caní, oferim dietes personalitzades segons les races i l'activitat física dels animals de companyia, amb pinsos prèmium i complements nutricionals importats de diferents llocs del món per millorar la seva salut», explica Herrera. Actualment, el 15% dels locals de Terranova CNC són propis, mentre que el 85% són franquícies. A Catalunya es concentren el 70%, tot i que també ha obert establiments a Madrid, Màlaga o Salamanca, entre altres punts de l’Estat espanyol.

Terranova CNC gestiona dos magatzems logístics a Lliçà de Vall i Parets del Vallès (Barcelona) i té com objectiu arribar a les 500 botigues a finals de 2025 a Espanya, Andorra, Portugal i França. A més de les seves inversions en botigues de nutrició canina i felina, Aleix Espargaró també és propietari d'un restaurant japonès a l'avinguda Meritxell d'Andorra la Vella i Jorge Lorenzo d'un museu dels campions amb bar i restaurant a la capital.