Quantcast

Zara, la marca més valorada a Espanya el 2017

Zara, botiga ensenya del Grup Inditex, és la marca més valorada d'Espanya el 2017, seguida de Movistar, Santander i BBVA, segons un informe elaborat per la consultora Interbrand.

El rànquing s'elabora cada dos anys, per, segons la consultora, poder avaluar l'impacte a mig termini de les diferents iniciatives de màrqueting, innovació, entesa del client i adopció de tendències en el sector dutes a terme per les companyies.

en l'informe 'Millors marques espanyoles 2017' s'explica que el valor de marca de Zara ha pujat un 45% en dos anys, fins a arribar als 15.452.000 d'euros. "Gran part del seu èxit recau en el seu sistema logístic, però realment la clau resideix en una recerca constant de millora per a respondre més ràpidament a les necessitats dels seus clients", explica l'informe.

Zara ha desbancat Telefónica, que passa ara al segon lloc, amb un valor de marca de 10.646.000 (-12%). Per la seva banda, la marca Santander està valorada en 5.576.000 (+ 20%) i BBVA, en 4.694.000 (+ 11%).

El 'top cinc' el completa una altra marca d'Inditex, Bershka, amb 1.415 milions (+18%).

En el rànquing també apareixen altres bancs, com CaixaBank (lloc 7), Bankia (19), Sabadell (20) o Bankinter (24); energètiques com Repsol (6), Iberdrola (10), Gas Natural (16) o Endesa (25); o asseguradores com Mapfre (11) i Mutua Madrileña (30).

També estan present Mercadona (8) i El Corte Inglés (12). Dins el món de l'esport, es troba a la llista de marques més valorades tant el Reial Madrid (17) com el FC Barcelona (21).

Interbrand assenyala que hi ha diversos criteris que s'utilitzen a l'hora de triar, analitzar i valorar les marques que finalment formen part del rànquing de Millors

mARQUES ESPANYOLES 2017

Es requereix que sigui una marca 100% espanyola en el seu origen, tot i que actualment pugui ser part d'un grup estranger i que siguin marques amb una notorietat pública i rellevant per al consumidor final.

També que hi hagi disponibilitat d'informació financera pública i que el benefici econòmic generat per la marca a les projeccions financeres sigui positiu.