Quantcast

Les grans superfícies estimen que el 'Black Friday' avançarà un terç de les compres nadalenques

Les compres del 'Black Friday ', que se celebra aquest divendres , poden suposa fins un terç de les compres nadalenques en algunes categories de productes , segons ha indicat l'Associació Nacional de grans Empreses de Distribució (Anged).

l'associació ha detallat que l'any passat, només al novembre, les vendes de no alimentació en grans superfícies van créixer un 4% respecte a la mitjana de l'any a causa de la campanya del 'Black Friday'.

Així, ha afirmat que en els últims anys "hem vist que fenòmens globals com el 'Black Friday' al novembre o el turisme familiar i d'oci que es generen durant el pont de la Constitució al desembre han avançat algunes compres de la Campanya de Nadal i dinamitzat les vendes promocionals "..

la patronal de les grans cadenes de distribució considera que el ' Black Friday ' "és una manifestació inequívoca de la gran transformació digital que està afrontant el sector". D'una banda, els consumidors avui interaccionen en un entorn digital i global i, en conseqüència, són més permeables a tendències de compra que ocorren en altres països.

D'altra banda, fenòmens com el 'Black Friday' evidencien el gran canvi del comerç que, independentment de la seva mida, ha de donar resposta a un entorn flexible i innovador, omnicanal i en què el consumidor utilitza indistintament totes les possibilitats de compra disponibles en un entorn físic i digital plenament connectats. "Tot això comporta grans canvis operatius en les empreses, des de la logística a la gestió d'equips o l'organització de les botigues, que afecten el model de negoci", segons ha comentat Anged.

l'associació ha destacat que el 'Black Friday' és especialment rellevant per a totes aquelles categories on les compres en línia tenen una major penetració, com poden ser l'electrònica, la moda, els llibres, la música o productes de cura personal.

a tot això cal afegir que els consumidors espanyols tenen una major sensibilitat cap als descomptes i promocions enfront de la mitjana de la UE, i també una major penetració i ús dels 'smartphones', que integren plenament en els processos de compra.

No obstant això, més enllà de les compres del propi 'Black Friday', en la major part de comerços "la campanya s'estén al llarg de tot el cap de setmana, incloent el diumenge , tant a les seves botigues físiques com en els seus portals Digital ales ", va remarcar l'associació.

Finalment, des de la Anged van indicar que la importància del 'Black Friday' ha estat atesa en sis comunitats autònomes que permetran l'obertura comercial el diumenge 26 de novembre: Andalusia, Illes Balears, Castella-la Manxa, Cantàbria, Múrcia i la Comunitat de Madrid . A la resta de comunitats, amb restriccions d'obertura, "les botigues físiques tindran un clar desavantatge competitiu enfront dels operadors en línia".