Quantcast

Les 5 regles d'or per preparar el tupper perfecte

Un dels dilemes que es presenten a l'hora de tornar a la rutina és el de menjar sa fins i tot quan no estem a casa. D'aquesta manera, molts espanyols recorren al famós tupper per evitar la temptació de menjar en restaurants i mantenir una alimentació adequada a l'oficina.

No obstant això, preparar el menú de carmanyola perfecte comporta una sèrie de pautes i consells per no caure en l'avorriment més gastronòmic, o en aliments gens adequats per continuar amb la resta de la jornada a ple rendiment, com són els greixos i els aliments amb un alt contingut en sucre.

Plàstic o vidre?

el primer a tenir en compte és escollir el millor material del tupper. La millor opció (encara que també la més pesada) és el vidre: molt més higiènic i fàcil de netejar. Si s'opta pel plàstic, s'ha d'escollir un que sigui apte per al microones i substituir-lo al cap d'uns mesos d'ús continu.

Ho diuen els estudis …

Per planificar un bon menú setmanal, res com dir adéu a la clàssica piràmide nutricional, i donar pas a dues noves concepcions nutricionals: el 'Plat de Harvard'1 i la' piràmide Australiana'2. La primera se centra en el plat de menjar, el qual es compon en la seva meitat per vegetals i fruites, un quart del plat de cereals integrals i l'altre quart, de proteïnes saludables. La 'Piràmide Australiana' té com a base les fruites, hortalisses i llegums; en el segon nivell, els cereals integrals i en el tercer nivell proteïnes sanes com els ous i el peix.

Prohibit avorrir-se

Una de les causes de l'picar menys saludable o dels capricis entre hores és l'avorriment. Un paladar avorrit (per, per exemple, un pit de pollastre bullida o bròquil al vapor), provoca una menor sensació de sacietat i el nostre cervell no gaudeix del menjar, el que augmenta les possibilitats de picar més endavant. Per això, per preparar el tupper és important tenir en compte que sigui visualment atractiu: jugar amb els colors dels aliments, no témer a les espècies i apostar per salses saludables que aportin més sabor.

El menjar de mare, imprescindible
Una de les millors menjars per a dur al tupper són els potatges i els purés o cremes. A més de que milloren el seu sabor a mesura que passen els dies, són una bona alternativa per introduir verdures i proteïnes vegetals. A més, se'ls pot donar un gir saludable optant pel clàssic potaje però substituint la carn de porc (cansalada o botifarra) per patata o arròs, i les cremes amb llet o nata sense lactosa: molt més lleugera i fàcil de digerir.

Simplifica al màxim

La Llei del Mínim Esforç aplicada al tupper. Perquè menjar sa no és complicat, a l'hora de preparar el tupper ideal per a l'oficina, es pot recórrer a les sobres del dia anterior. Restes de pollastre amb alvocat i una salsa de iogurt sense lactosa, que poden ser la base d'un burret; o arròs integral amb les sobres del dia anterior (com un pollastre bullit o tonyina esmicolada) faran una amanida freda molt completa, i sense complicacions.

Font: Kaiku Sense Lactosa