Quantcast

Cancel·lacions Ryanair: Què es pot reclamar i quan demanar la indemnització?

Cancel del vol amb més de 15 dies d'antelació al viatge

El Reglament Europeu 261 estableix que l'aerolínia pot fer-ho sense haver de compensar econòmicament per això al viatger. Això sí, la companyia aèria ha de reemborsar el preu del bitllet a l'usuari (sempre que el viatger no accepti una reubicació per volar a la mateixa destinació). & # 8203;

A més, aquesta normativa també serveix per als canvis en la reserva. És a dir, si l'aerolínia canvia el dia o l'hora de sortida del vol amb més de 15 dies d'antelació al mateix, l'usuari pot, o bé acceptar-lo, o bé recuperar l'import de la reserva.

quan reclamar una indemnització per la cancel·lació del vol amb Ryanair?

& # 8203; Per reclamar una indemnització per la cancel·lació del vol cal tenir en compte:

– Que l'aerolínia comuniqui la cancel·lació del vol amb menys de dues setmanes d'antelació. Per això, des reclamador.es recomanen revisar constantment el correu electrònic amb el qual es va gestionar la reserva i la safata d'spam o no desitjat.
– Que el vol no es vegi afectat per un motiu de força major.
– que l'usuari arribi amb més de 3h de retard a la destinació.
– cal indicar en aquest apartat que si per la cancel·lació, l'aerolínia reubica a l'usuari en un altre vol i aquest arriba en hora o amb menys de aquestes tres hores de retard, estaria complint amb la seva obligació legal i no seria reclamable una compensació econòmica pel que ha passat.

& # 8203; I què indemnització aconseguirà l'usuari si la cancel·lació és reclamable?

& # 8203; & # 8203; En aquest tipus de reclamacions, a l'usuari li corresponen entre 250 i 600 euros, en funció del nombre de quilòmetres de distància (lineal) entre l'origen i la destinació del viatge.

– Si el vol té menys de 1.500 km, la normativa estableix una indemnització de 250 euros.
– per trajectes d'entre 1.500 i 3.500 km, la compensació seria 400 euros.
– i per a distàncies superiors a 3.500 km, una indemnització de 600 euros .

Cal indicar que si el viatger no viatja finalment pot en tot cas reclamar la compensació econòmica i el reemborsament del bitllet. Per exemple, hi ha ocasions en què la reubicació en un altre vol fa que el viatge programat deixi de tenir sentit & # 8203;, & # 8203; com pot ser un viatge d'anada i tornada d'un cap de setmana, en què al passatger se li reubica l'anada dos dies més tard. En aquests casos, l'aerolínia té el deure d'indemnitzar al passatger ia més tornar-li l'import de la reserva.

Reclamar altres despeses

En aquest sentit, les cancel·lacions solen comportar amb si que l'usuari faci nit fora perquè l'aerolínia hagi ofert, per exemple, un vol alternatiu per al dia següent. Si ha estat així i el viatger ha hagut de pagar l'allotjament, aquesta despesa, i tots els derivats de la cancel·lació, es poden reclamar juntament amb la indemnització.

reclamador.es aconsella que si l'usuari s'ha vist afectat per la cancel·lació del seu vol amb Ryanair conservi tota la documentació del viatge per poder reclamar. Per a això, cal reserva o bitllet, targetes d'embarcament (original i alternatives) i tiquets de les despeses que s'hagin tingut. A més, si és possible l'usuari ha de demanar un certificat de cancel·lació del vol, que facilitarà molt la tramitació de la reclamació.