Quantcast

Com evitar el mal d'esquena en la tornada a la feina: Claus fonamentals

El 58% de les persones enquestades al nostre país en el primer Baròmetre del Dolor, asseguren que presenten dolor en el seu lloc de treball. Del que més pateixen els espanyols, per aquest ordre, i segons percentatge, és la esquena – les zona dorsal – amb un 37%, seguida molt de prop pel coll , amb un 35% i de la zona lumbar – la part baixa, amb un 31%.

Aquesta mostra assenyala a la nostra població activa com una de les que més baixes mèdiques sol·liciten, el que té sentit, segons Ata Pouramini, director de Quiropràctic València i autor del llibre "tu ets la teva medicina", si recordem que els problemes de l'esquena són els majors culpables d'absentisme a nivell laboral.

Més enllà de lesions congènites, accidents i falta d'educació postural, l'autor recorda que hi ha diversos factors quotidians que contribueixen a l'increment de les consultes relacionades amb la nostra esquena.

en el cas de la dona, adverteix l'excessiva càrrega dels bosses femenins, que, a més, solen dur-se durant trajectes llargs i en postures poc adequades. Valguin aquí les mateixes recomanacions que fem per als més petits.

El primer és evitar sobrecarregar d'objectes innecessaris; mai, igual que les motxilles escolars, han de sobrepassar el 10% del pes del cos. A més, cal procurar canviar-lo de espatlla, per no forçar sempre el pes cap al llaç esquerre o dret del cos.

Si es porta motxilla , article unisex, res de portar-la penjant d'un costat. Cada tirant en cada espatlla i si són encoixinats molt millor.

Els talons són una de les causes més importants de les problemes d'esquena. Encara que no s'aprecie a curt termini, el seu ús prolongat pot donar lloc a lesions com el Neuroma de Morton (irritació del nervi del peu situat entre els dits tercer i quart) i la espondilolistesi, el desplaçament d'una vèrtebra lumbar sobre una altra inferior. < br />
Ata Pouramini, recomana no portar calçat alt, i en cas de ser un requisit laboral, que les sabates no tinguin un taló de més de tres centímetres i que, si pot ser tinguin plataforma. El quiropràctic explica que aquest tipus de calçat modifica la postura corporal en desplaçar a qui el vesteix cap endavant, en un grau d'inclinació proporcional a la massa corporal. Aquest desequilibri, afegeix, afecta la columna, les ramificacions nervioses incideixen en la resta del cos.

Per a les persones que té un treball sedentari, la recomanació és aixecar-se cada vint minuts i, si les circumstàncies ho permeten, romandre en moviment vuit. Pujar escales, romandre de peu a les reunions, així com seure correctament davant l'ordinador ens ajudaran a evitar la lumbàlgia. Per als qui no recorden el procediment correcte, Ata Pouramini ho resumeix així: els peus a terra i l'esquena recolzada a la cadira en posició recta. Els colzes han d'estar recolzats en el reposabraços de la cadira, les espatlles relaxats i el cap i el coll rectes.