Quantcast

López i Ferrés han guanyat la 46a edició del Ral.li d'Andorra Històric

L'equip format per José Manuel López-Ramon Ferrés (Volkswagen Scirocco
de 1980) ha resultat vencedor absolut del 46 Ral·li d'Andorra Històric,
la prova de regularitat per a clàssics organitzada per l'Automòbil Club
d'Andorra que ha comptat amb una extraordinària participació, tant en
quantitat com en qualitat. Aquest equip ha posat una vegada més en
evidència la seva gran vàlua esportiva, ja que també van ser els
guanyadors de la passada edició.

El Ral·li d'Andorra Històric ha estat dissenyat en aquesta 46 edició amb la intenció d'aportar un plus de dificultat a una prova ja molt complicada, amb una etapa nocturna i una altra de diürna però aplicant a tots els trams tres canvis de mitjana intermedis, d'acord amb la franja de mitjana que corresponia a cadascuna de les categories Legend 1 i 2 i Original 1 i 2. En total, la prova ha constat de 343,8 km dels quals 118,3 han correspost a regularitat controlada distribuïda en 11 trams. Aquesta nova estructura ha permès veure una lluita molt més igualada en unificar prestacions i mitjana d'acord a l'eficiència de la navegació i per tant de la conducció.

94 equips van ser els que finalment van prendre la sortida divendres des de la Plaça de la Rotonda d'Andorra la Vella, sota la pluja, la qual cosa va contribuir a fer una mica més difícil la competició. Aviat es va poder comprovar que els equips amb experiència no estaven disposats a les sorpreses, López-Ferrés (VW Scirocco), Valverde-Grandía (Opel Kadett) i Carola-Riere (Peugeot 205 GTI) ocupaven les tres primeres places al final d'una 1a etapa nocturna molt dura en molts aspectes i en la qual l'equip guanyador de 2016 es va mostrar superior.

En l'etapa diürna del diumenge, amb neu en els trams a més alçada, Anyós veia un magnífic scratx dels francesos Bel-Cros (Porsche), amb els favorits una mica retardats encara que amb els mateixos equips de la vesprada mantenint-se a la part alta de la provisional. Les alternançes seguien a Canillo, que guanyaven Carrancà-Carrancà (BMW) i a Arcalís, que ho feien Renú-Bergel (BMW). La neutralització de Coma, amb neu tant en la pujada com al capdamunt d'Arcalís, oferia una esplèndida provisional, amb López-Ferrés sòlids capdavanters i diversos equips lluitant per millorar en la provisional.

Només reprendre el camí, prosseguien la varietat de guanyadors de trams. En el primer pas pel Coll de la Galina eren els francesos Surret-Teil (Porsche), amb López-Ferrés ben aferrats a la primera posició provisional. A Anyós 2 el millor score era per a Auge-Sáez (Porsche) i el ral·li enfocava la seva part final amb les posicions molt definides. A Canillo Curt, Guiral-Coto (Peugeot) inauguraven el seu marcador amb un perfecte millor temps, mentre que a l'última passada per Coll de la Gallina eren Surret-Teil els que s'anotaven el seu segon scratx.

El ral·li arribava a Andorra la Vella amb López-Ferrés en primer lloc, als qui secundaven Valverde-Grandia i Alvarez-Fontrodona. Segú-Segú acabaven en quart lloc just per davant de Poveda-Giralt, primer Legend de la classificació.