Quantcast

Els nous radars a Sant Julià i la Bartra

Els dos nous radars de tram que s'instal·laran al túnel de la Tàpia de Sant Julià de Lòria i a la zona de la Bartra d'Encamp seran una realitat a partir de l'octubre. Els nous aparells tenen per objectiu dissuadir els conductors de sobrepassar el límit de velocitat, que en el cas d'aquests trams és de 60 i de 70 km/h respectivament. El sistema, a diferència del radar fixe, sanciona els vehicles que no compleixin el límit de velocitat durant un tram d'un mínim d'un quilòmetre de longitud.

El cap d'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, ha assegurat que el futur per reduir la sinistralitat a les carreteres passa per la implementació dels radars de tram, tal com s'ha demostrat a la CG-3, als túnels de Sant Antoni. “Ha passat de ser una de les carreters amb més índex d'accidents a ser merament residuals”, ha remarcat.

Amb la instal·lació dels dos nous aparells, es donen per resolts els trams amb més trànsit de les tres carreteres principals del país. En un futur, però, no es descarta desplegar algun sistema dissuasiu en dos punts estratègics, un entre Encamp i Canillo, i l'altre entre la Massana i Ordino. De fet, la instal·lació dels dos nous sistemes de tram permetrà deslocalitzar els radars fixes que hi ha en aquestes zones actualment i col·locar-los en d'altres punts de la xarxa viària que actualment estan en fase d'estudi.